vrijdag 18 januari 2019

Mijn laatst afgewerkte project

Eigenlijk was ik mijn blog ooit begonnen voor mezelf, om te bewaren wat ik allemaal maakte en meemaakte. Dat daar ook nog mensen in geïnteresseerd waren was alleen maar leuk.
Nu maar eens zien of ik de draad weer op kan pakken, want ook al heb ik hier al meer dan 2 jaar niks laten horen, dat betekent natuurlijk niet dat ik niks gemaakt en gedaan heb.

Maar beginnen bij het einde: mijn laatst afgemaakte project.


Een deken voor een van mijn Zweedse buurvrouwen.

Eigenlijk zouden wij samen een deken maken, waarover hopelijk later meer, die bestaat uit allemaal vierkante blokken. Maar het lukte haar niet goed.
Ik zou haar verder helpen, maar ik ben natuurlijk (nog steeds) niet altijd in Zweden, dus dat duurde even.


Zij wilde haar deken gebruiken om in de winter lekker onder te kruipen op de bank.
Maar ja, de winter is al begonnen en zij had nog lang geen deken.


Gelukkig was ze begin januari jarig en had ik best veel garen in haar lievelingskleuren liggen.
Zo kreeg ze van mij voor haar verjaardag een dekentje, zodat ze er toch alvast warm bij kan zitten deze winter. En die andere deken komt nog wel af (of niet).


Ze was er blij mee.

Ik gebruikte het patroon Fields and furrows afghan: https://www.crochet365knittoo.com/fields-and-furrows-crochet-afghan/
Het haakt lekker weg, want het is niet ingewikkeld.
Voor het originele patroon werd een verloopgaren gebruikt, maar ik pakte voor elke rij een nieuw kleurtje. Of eigenlijk 2, want de meeste rijen zijn met dubbele draad gehaakt.

2 opmerkingen:

Angélique zei

Leuk als je weer gaat bloggen!
Wat een heerlijke deken, die helpt de buurvrouw vast wel door de Zweedse winter heen. Lief van je dat je zo'n mooi en fijn cadeau voor haar maakte.

Corrie zei

Mooi warme kleuren. En hij zal vast lekker warm zijn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...