dinsdag 29 november 2011

Racoon voor neuroblastoom kinderkanker

Al jaren maak ik voor elke bestelling die in mijn webwinkel gedaan wordt 50 cent over aan Villa Joep.
Villa Joep is een stichting, opgericht door de ouders van Joep, die geld inzamelt voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker. Aan deze vreselijke ziekte is Joep op 4-jarige leeftijd overleden.

Omdat er maar weinig kinderen per jaar deze ziekte krijgen, komt er uit de reguliere bronnen weinig geld beschikbaar voor onderzoek hiernaar. En dat is natuurlijk heel jammer. Want jouw kind zal het maar hebben/krijgen! De overlevingskans is nu zo klein!

Ik draag graag mijn steentje bij aan Villa Joep, vooral ook omdat er daar niets aan de strijkstok blijft hangen. Geen dure directie of luxe kantoorpanden en betaald personeel. Maar alles op vrijwillige en gesponsorde basis. Geweldig!
Dus behalve dat ik zelf 50 cent per bestelling overmaak, verkoop ik sinds kort ook de Villa Joep knuffelolifanten.



Ik koop ze in voor € 9,95 per stuk en dat is ook de verkoopprijs. Dat dat even duidelijk is. ;-)

Maar waar ik heen wil, is het volgende:
Al jarenlang ben ik ook fan van de band Racoon. Zelfs al sinds hun eerste cd Till monkeys fly, toen nog bijna niemand ooit van hen gehoord had.
Ik hou van de mooie stem van Bart, hun muziek en teksten en de aparte manier van drummen van Paul. En het lijken mij mensen met het hart op de juiste plaats.

Dat blijkt maar weer uit het feit dat Racoon de opbrengsten van hun nieuwste single Don't give up the fight schenkt aan Stichting Jayden. Ook deze stichting zamelt geld in voor onderzoek naar neuroblastoom en werkt samen met Villa Joep.



Driedubbel mooi dus: een mooi nummer van een mooie band met een mooie bestemming van de opbrengst.

Hier nog de videoclip van het nummer:
Racoon Don't give up the fight

1 opmerking:

Rapgy zei

Je steunt een nobel project !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...