vrijdag 4 november 2011

Ik doe ook mee aan de No Impact Week

Eigenlijk probeer ik altijd al zo Low Impact mogelijk te leven door energiebewust te zijn, zo weinig mogelijk milieuvervuiling te veroorzaken, zo min mogelijk te verspillen, zo veel mogelijk tweedehands te kopen en ga zo maar door.
Maar nu vond ik op internet het onderstaande initiatief om je 1 weekje per jaar nog iets bewuster met al dit soort dingen te laten omgaan. En daar ga ik graag aan proberen mee te doen. Kijken of het allemaal nog een tandje hoger kan.

Voor wie ook interesse heeft: lees het onderstaande verhaal, afkomstig van de site van de No Impact Week.

No Impact Week

Het No Impact experiment is een week (6 t/m 13 november) waarin je ervaart wat het verkleinen van je impact op het milieu kan betekenen voor je kwaliteit van leven. Het gaat er tijdens No Impact Week om dat je ontdekt hoe het veranderen van je levensstijl effect kan hebben op zaken als persoonlijke voldoening, gezondheid, geluk en je relatie met vrienden & familie. Het is een uitdaging, ga jij ‘m aan?


Tijdens No Impact Week kijk je naar, en pas je je gedrag aan op het gebied van consumeren, afval, transport, voedsel, energie & water.
Dit zijn veel van de onderwerpen waar het om gaat bij het verduurzamen van je levensstijl.
Aan de hand van een handleiding ga je elke dag een stapje verder. Ook kijk je hoe je de impact die je wel hebt op het milieu, kunt compenseren.
Om een beeld te krijgen van wat het No Impact experiment inhoudt, bekijk het filmpje of download de handleiding van No Impact Week 2010.
Meld je aan voor de week om de nieuwe handleiding van 2011 te ontvangen!

1 opmerking:

Jeanneke zei

Heel goed plan.Ik heb me aangemeld.
Ik leef al heel lang redelijk eenvoudig, maar vind het de moeite waard om te kijken of en hoe ik nu nog een stapje terug, een treetje lager en een beetje minder kan met consumeren; het levert alleen maar op, nietwaar?
Groetjes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...