vrijdag 11 november 2011

Haakvirusbesmetting

Voor zover ik me kon herinneren, had ik nog nooit van mijn leven gehaakt. En begon ik met een paar proefbloemetjes. (zie hier)

Daarna las ik op het blog van Maarnietvangrijs een blogpost over een gehaakte zeesjaal en ik dacht: zoiets wil ik ook!
Ik snelde naar de Wibra voor goedkoop garen, want om nou gelijk met dure wol te gaan beginnen terwijl ik nog helemaal niet wist of ik wel iets moois zou kunnen haken, dat leek me niet zo'n heel goed idee.

Dat was vandaag precies een week geleden.
Ik vond ook nog een patroon voor een omslagdoek of sjaal. (hier)
En ik ging aan de slag.
Na 1 dagje was ik zover gekomen:


En gisteren was de eerste bol van 100 gram op:


Wie had dat ooit gedacht? Ikke getroffen door een ernstige haakvirusbesmetting.
Elke vrije minuut probeer ik even een stukje te haken. En je ziet: het schiet best aardig op.
Ik ga maar weer even een rijtje doen. ;-)
Met dank aan alle inspiratiebronnen!

P.S. Nog slechts 2 volgers te gaan voor de give-away!! Leuk leuk leuk!!

7 opmerkingen:

MamaMixx zei

Knap hoor, en tja Maar niet van grijs is echt een sneltrein in haken ze heeft alles zo af:)
Ik ben al volger, anders had ik je geholpen!
Ik nog 1 volgster voor 60!
En dan ook van mijn kant weer een give away!
Ben benieuwd wat jij gaat weggeven,suc6.

Mararangi zei

Ik ben ook al volger, dus ik kan ook niet echt verderhelpen.
Ik heb alleen één vraagje: is dit met wol uit de Wibra gehaakt??? Ik ben weg van de kleurschakering.
Ik heb geen idee of in Wibra Belgie dezelfde te krijgen is.

Kaatje1010 zei

je moet eens op ons blogje kijken....

Katja (@Yane) zei

Het resultaat is heel mooi, prachtige kleuren!

Marjo zei

Wowwww zo mooi ....

Marjo

Aankleedpopje zei

@Mararangi: de wol is inderdaad van de Wibra. Weliswaar in NL, maar degene waarbij ik het gezien had (maarnietvangrijs) woont volgens mij in België. Dus ik neem aan dat zij het bij de Wibra ergens in België gekocht heeft.
Ik zag dat ze er bij 'onze' Wibra nog heel veel van hadden. Dus eventueel kan ik wel wat bollen voor je halen en ze dan opsturen. Maar misschien zijn de verzendkosten dan nogal hoog?

@Kaatje: Ik had gekeken hoor. En ik was heel blij! Jullie give-away gewonnen. Heel leuk! Ik ga het nog melden in een blogje.

maarnietvangrijs zei

Op een of andere manier heb ik deze post helemaal niet gezien!! (terwijl je er wel een berichtje over had achtergelaten op mijn blog, excuses hiervoor, het is niet mijn gewoonte om niet te reageren!! ;-)) Wat een mooie combinatie die wol en dat patroon, heel leuk geworden!!
Oh, en ik woon niet in België hoor!
Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...