dinsdag 13 maart 2012

#wijvenweek, dag 2. Guilty pleasures.

Het thema van vandaag voor de Wijvenweek is:
Dinsdag 13 maart – Guilty pleasures en kleine kantjes.

Wat moet ik daar nou toch mee aan?
Nadenk, nadenk, nadenk..... Zou ik geen guilty pleasures hebben?
Jazeker wel. Wie niet (hoop ik)?

De eerste die me te binnen schiet, is mijn hamstergedrag. Een hoop mensen vinden dat uitermate raar gedrag. En misschien is het dat ook wel. Maar het hoort bij mij. En eigenlijk heb ik er ook heel veel plezier van. Hoewel niet altijd. Soms vliegt de rotzooi me ook weleens aan.

Bij mijn hamstergedrag hoort ook nog mijn kringloopwinkelbezoekdrang.
Daar kan ik me ook soms schuldig over voelen als ik weer iets gekocht heb wat ik eigenlijk niet NODIG heb, maar dat gewoon alleen maar LEUK OM TE HEBBEN is.
Maar ach, later geniet ik dan toch weer van mijn leuke aankopen. En als ik er niet meer van geniet, dan kan ik ze toch altijd terugbrengen???

En verder: tja, er zal vast van alles op mij aan te merken zijn. Door Jantje dit en door Pietje dat. En zelf zie ik ook genoeg dingen die niet perfect zijn. Uhm, eigenlijk is er niks perfect.
En dat is misschien ook maar het beste. Dan ben ik gewoon een mens.
En daar hoef ik me niet schuldig over te voelen.


Het is jammer van de taalfouten die erin staan, maar verder vind ik het wel een mooi statement.


O, en ik heb dit stukje net geschreven of er schiet me nog een guilty pleasure te binnen: eerst zitten Facebooken en een blogje schrijven, terwijl ik eigenlijk een stapel administratie heb liggen om weg te werken. Gauw aan beginnen dus maar....


2 opmerkingen:

Bee zei

Herkenbaar!
Zowel het hamsteren, het krinklopen als het bloggen in plaats van...vul maar in
:-)

Suzy zei

Jammer, je blog is van 2012 maar wil toch een comment achterlaten. Ik vond je blog toen ik aan 't zoeken was voor een leuke plaatje. Zo herkenbaar. Gelukkig maar dat niemand perfect is:-) Vorig jaar hielp mijn broer met het sorteren en weggeven van mijn oude kleren, mijn dochter haar oude speelgoed en babykleren. Die ik had bewaard sinds eind 2012. Ik stond erbij en ik keek ernaar terwijl de tranen over mijn wangen rolde. Op dat moment besloot ik geen impulsieve aankopen meer te doen. Ik ben pas verhuist en kreeg de inboedel kado dus geef ik mijn oude inboedel e.d. weg. Denk de helft doneren aan de 3rd world project. Je blogs lezen zet ik ook maar op mijn to do lijstje. Groetjes Suzy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...