zondag 4 maart 2012

Bamboe en spierpijn

In de tuin staat op 2 plaatsen bamboe. Officieel.
Maar ik weet niet of je ook weleens bamboe in je tuin hebt gehad, want dan weet je wel beter.
Volgens mij is het nog erger dan onkruid. Het breidt zich sneller uit dan de zee bij vloed en het gaat echt NOOIT uit zichzelf dood.

Door de vorige eigenaren is de bamboe 'nogal' verwaarloosd.
Met als gevolg dat die zich nu zo ongeveer door de hele tuin en de halve omtrek daarvan verspreid heeft.
En dat levert regelmatig een gevecht op tussen mens en plant.

Vandaag was het heerlijk weer. Dus ik vond dat wel een mooi moment om weer eens de strijd met de bamboe aan te gaan.
Ik was van plan om een uurtje te gaan knippen met de grote takkenschaar.
Maar eigenlijk was ik zo goed op dreef, dat ik maar doorging en doorging.
Geen idee hoeveel honderd bamboetakken ik doorgeknipt heb en op een hoop gegooid.
En voordat ik het wist, was het al over vijven en kwamen de zwermen met muggen opzetten die mij naar binnen joegen.
En toen voelde ik dat ik eigenlijk best lang bezig was geweest en dat ik best moe was.....

En nu, een aantal uren later, begin ik nog iets heel anders te voelen: spierpijn. Oeps!
Ik voel het nu al in mijn armen en in mijn schouders.
Dus ik ben heel benieuwd naar hoe dat morgen zal voelen. En overmorgen, want spierpijn is toch altijd op zijn hevigst na 2 dagen?????
Hopelijk kan ik morgen wel mijn bed uitkomen zonder hulp. ;-)
En.... hopelijk kan ik mijn armen nog wel goed genoeg gebruiken om de winnaar van de give-away te trekken.

P.S. Ik had nog foto's willen maken van het bamboeslagveld na afloop van mijn acties, maar helaas was de batterij van mijn camera leeg en voor mijn mobiel was het al te donker. Dus die houden jullie dan nog tegoed.
Als het me lukt om de camera op te tillen. ;-)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo dat is nog eens een flink werk. Moet je die niet met wortel en tak uitroeien als ze zich zo verbreiden?
Ik hoop het beste voor je, maar daar kon wel eens een flinke spierpijn uit voortkomen.
Heb je wel gelijk stokken voor planten die ondersteuning nodig hebben.

Lieve groet,
Gerry

Aankleedpopje zei

Tot nu toe is het onmogelijk gebleken om de bamboe met wortel en tak uit te roeien. Het zit werkelijk overal onder de grond. Dus de enige oplossing zou zijn: de hele tuin en omgeving ongeveer een meter diep afgraven.
En als er iemand nog bamboestokken nodig heeft..... inderdaad: gratis af te halen. ;-)

Willy zei

Ik zit hier nu een beetje te grinniken want je beschrijft het zo mooi. Om je spierpijn zit ik niet te grinniken hoor,want ik heb het zelf ook en ik weet niet waarvan, er is hier geen bamboe. Ik heb gisteren alleen mijn grannies op de vloer gelegd om even een overzicht te hebben ;)
Beterschap en succes met de misschien pijnlijke trekking, groetjes

Aankleedpopje zei

Het zal misschien toch de leeftijd zijn? ;-)

MamaMixx zei

Hoi Ria,

Het is de voorkant van een parfumdoos, met een douchegel van het merk replay;)
Dus ik heb de voorkant uitgeknipt en half opgeplakt en toen gevuld met glitters en snippers en daarna de laatste kant dichtgeplakt.
Als je nog meer uitleg wilt, hoor ik het graag;))

Mama Maai zei

Ja bamboe ziet er prachtig uit maar is verschirkkelijk onkruid inderdaad. Hoop dat je nog een beetje kunt bewegen. En sterkte morgen alvast ;-)

Linda zei

Oeps, dat is niet zo lekker, sterkte!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...