zondag 9 december 2012

Zweedse pannenlappen, langlopend project

Het begon al een hele tijd geleden, toen ik dit boekje ruilde met Ingrid van het blog Ing-Things.


Het leek mij een leuk plan om daar pannenlappen uit te haken voor de vriendin die mij uitgenodigd had om een weekje te komen logeren in hun Zweedse huis.
Gelukkig vond zij dat ook.
Ze koos het allereerste patroon in het boekje en de kleuren rood en wit.

Ik begon te haken in en bij hun huis in Värmland. En na een week had ik de eerste pannenlap af.

En was al mijn witte katoen op.
In Nederland kocht ik een nieuwe bol witte katoen. En die nam ik mee toen ik eind augustus weer naar Zweden vertrok om huizen te gaan kijken. En ook de rest van de rode katoen natuurlijk.

Ik haakte voor en in mijn tentje.
En op een bankje bij een meer, in de avondzon.


Alle wolletjes die ik meegenomen had, had ik in de tas gestopt die ik gewonnen had bij Sarah. En sindsdien is dat mijn haaktas.

Tijdens mijn kampeervakantie kreeg ik de tweede pannenlap af. En met maar NET genoeg garen.
Ik heb van het rood helemaal niks meer over (het lusje van de 2e pannenlap is dan ook alleen met lossen gehaakt en niet met ook nog een randje vasten zoals bij de 1e) en van het wit nog maar ongeveer een meter. Dus dat was op het nippertje.

Omdat ik bij de eerste pannenlap de draden niet had meegehaakt bij het kleurwisselen, liepen daar allemaal draden aan de achterkant. Dat is natuurlijk een beetje lastig bij een pannenlap. Dus daar moest een lapje achter gezet worden, vond ik.
En dan dus ook bij de andere, anders was het geen setje meer.

Doordat ik het nogal druk had, kwam het er maar niet van om de lapjes erop te naaien.
En zodoende gingen de pannenlappen weer mee toen ik eind oktober naar Zweden afreisde.
Toen was ik zo snugger om geen lapje stof mee te nemen dat erbij paste.
Maar gelukkig vond ik een geschikt lapje bij een van de loppis.
En vervolgens kwam het er helemaal niet van om de pannenlappen in Zweden af te maken.

Dus alles maar weer mee naar Nederland genomen en afgelopen dinsdag eindelijk eindelijk de lapjes aan de pannenlappen gemaakt.
Dus nu zijn ze af.

Doordat ik met dikke katoen gehaakt heb, zijn ze nogal groot geworden. Maar op zich is dat eigenlijk best handig.

Donderdag heb ik ze aan mijn vriendin gegeven. En ze was er heel blij mee. Dus dat is leuk.

Dit was een behoorlijk langlopend project met een flink Zweeds tintje. :-)
En in de kerstvakantie verhuizen de pannenlappen weer naar Zweden om daar te blijven.

22 opmerkingen:

CarlaK.be zei

haha, pannenlappen met een verhaal, dat zijn de beste !
Liefs!

jumare zei

ze zijn leuk geworden.

Een huis in de straat zei

Leuke lapjes! Mooi met die ruitjes achteraan.

Anoniem zei

Heel mooi met de rode ruitjesstof aan de achterkant. En je kunt beter te grote dan te kleine pannenlappen hebben.
En ze hebben inmiddels een heel verhaal!

Lieve groet,
Gerry

Zaanse Zolder zei

Goed zeg ! Dat was even een projectje dus maar het is wel heeeeeeeel erg leuk geworden!

Anoniem zei

flink project en ik vind ze enorm mooi geworden

lieve groet jenneke

Evelien zei

Mooie pannenlappen! Leuk verhaal ook erbij, ze hebben dus al de nodige kilometers afgereisd :)

MultiVroon zei

Mooi verhaal en mooie Zweedse ingredienten in je verhaal en in je lappen!

Mars zei

Dat zijn mooie pannenlappen geworden!

Marit zei

Ze zijn erg mooi geworden!!
Leuk patroon.

Liefs Marit

Miss Creatuurtje zei

Hahaha, zo'n projecten, dat ken ik. Maar ik heb wel zo geen mooi plekje om zitten te haken, wow!! En fijn dat je vriendin ze mooi vind, ik ook trouwens!

Linda zei

O,wat een heerlijk stel, juist lekker groot en heel leuk zo'n lapje er achter.

Jeanneke zei

Fleurig! Leuk! Mijn favoriete kleuren en laat mijn keuken nou ook rood-wit zijn...
Liefs,

Jeanneke.

Stins zei

Zo zijn deze lappen dus extra mooi en bijzonder!

Willy zei

Leuk verhaal over de Zweedse pannelappen. Ik vind ze leuk!
Kram,

Lief en Mooi zei

Ik laat je even weten dat ik nu prompt kan reageren op je blog, snap jij het of snap ik het? Mooi zijn ze de pannenlappen! Groetjes Talitha

zohra zei

Zeer mooie pannelappen heb je gemaakt
Liefs Zohra

Vlinderknoopje zei

Mooi gedaan... ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is op twee plaatsen willen bezig zijn... thuis en in Zweden maar alles is goed gekomen:)

Poesie Oh Hi! zei

Haha nou dat zijn pas pannenlappen met een verhaal! Ik vind ze ook erg mooi geworden! En fijn dat je vriendin ze ook mooi vindt. Zou toch wat zijn als ze niet in de smaak zouden vallen na zo'n avontuur ;)

Liz zei

Very nice! I love the white and red together! Great job!

Lies Koster zei

Toevallig zag ik op een zweedse blog ook een grappig patroon van grytlapp met älgar!! http://365sakerdukansticka.blogspot.nl/2012/12/182-grytlapp-med-algar.html
Mijn extra-zoon woont in Linköping. Ik word gauw volger van je. Mijn blog is huisvlijtigliesje.blogspot.com

E Strea Chikitu zei

Leuk verhaal.
Maar ze zijn ook echt heel leuk geworden, je pannenlappen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...