dinsdag 22 mei 2012

Dat was schrikken!

Ik weet niet wie er meer schrok: de merel of ik.
Ik hoorde een harde bons tegen de ruit van de openstaande tuindeur. Ik keek en zag een merel neerstorten.
En hij bleef heel stil liggen. Best een tijdje. Dus ik dacht het ergste......

Gelukkig begon hij na een paar minuten weer te bewegen en hij probeerde overeind te komen.
Eerst overwoog ik om hem te helpen, maar ik besloot om eerst af te wachten wat er verder zou gebeuren.

De merel kwam weer op zijn pootjes en bleef met open snavel een beetje suf voor zich uit zitten kijken.


Zo heeft hij echt zeker een kwartier gezeten.
En ik liet hem maar met rust.
Heb alleen wel een aantal foto's van hem gemaakt, want je krijgt niet zo heel vaak de kans om een vogel van zo dichtbij te fotograferen. En hij zat ook nog redelijk stil. Dat is meestal anders bij vogels. ;-)

Na een tijdje keek hij weer wat helderder uit zijn oogjes (had ik het idee) en deed hij zijn snavel weer dicht.


En toen ik nog dichterbij wilde komen, vloog hij weg. Gelukkig. Het viel mee met hem.

9 opmerkingen:

Hannelore zei

Ach zielig. Fijn dat hij toch ok was. Ik had vorig jaar een pimpelmeesje in de serre. Die heb ik omdat ik 'm bij de poezen vandaan moest houden in een kartonnen doosje gezet. Toen ik em weer wat hoorde rommelen in het doosje deed ik de deksel open. Fout gedaan, hij vloog inderdaad weg maar helaas weer tegen het raam. Terug in het doosje en na een half uurtje weer geprobeerd maar toen buiten. Toen ik het doosje open deed sprong hij op mijn vinger en zat daar voor een minuutje voordat hij de tuin weer in vloog.

Zaanse Zolder zei

ojeeeeeee, heftig !
Helaas heb ik het ook een keer meegemaakt, maar dat vogeltje was minder blij als je begrijpt wat ik bedoel :-(

Anoniem zei

Het gebeurt bij mij ook wel eens. Eigenlijk komen ze altijd wel weer overeind. Gelukkig jou merel ook! Maar wel leuke foto's dichtbij!
Fijne dag!

Lieve groet,
Gerry

Aankleedpopje zei

Wat een verhaal. Gelukkig liep het goed af.

Anoniem zei

Een geluk bij een ongeluk: jij hebt prachtige foto's gemaakt!

Moon zei

Ach, de arme ziel! Gelukkig is het goed afgelopen!

Sweet Sienna Hope zei

Eventjes was dat diertje duidelijk groggy maar een geluk dat het goed is gekomen, ocharme toch.

Moois van mie zei

ppppfffffffff!!!!!!!!
Wat zou ik dat zelf zo erg vinden en zo ongerust zijn !
Blij dat het in orde is gekomen !

noofs zei

Oh dear, wat kun je dan schrikken hè! Gelukkig liep het goed af :-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...