donderdag 24 mei 2012

Home sweet home #17

Eigenlijk is maandag de dag voor de Home sweet home blogjes, maar ik schrijf er vandaag eentje.
En dat mag van mezelf, omdat het maar ten dele over mijn eigen home gaat.
In de tuin hangt namelijk nog een home. En dat stond al sinds het er opgehangen is, vorig jaar aan het eind van de winter, leeg.


Daarom had ik niet verwacht dat het toch nog bewoond zou gaan worden.
Ik dacht: het hangt vast op een verkeerde plaats of het beweegt teveel.
Maar opeens zag ik een paar dagen geleden een pimpelmeesje uit het huisje komen. En later er ook weer in gaan. Dus toen ben ik het beter in de gaten gaan houden.
Met de camera binnen bereik.

Het valt nog niet mee om het meesje te snappen bij het naar binnen gaan, want hij/zij is heel voorzichtig. En heel snel.

Eerst blijft het een tijdje zitten op een tak in de struik achter het huisje.


Dan vliegt het naar de dode tak van de druivenplant voor het huisje.


Daar kijkt het een tijdje heel goed om zich heen, naar alle kanten, keer op keer.
Hij ziet dat enge mens met die camera heus wel, ook al staat ze binnen.

Tenslotte is alle moed bij elkaar geraapt en wordt de stap naar het stokje voor de ingang gemaakt.


Ook daar nog een paar keer heel goed alle kanten op kijken of niemand je naar binnen ziet gaan. Je zult toch maar je nest verraden.
En dan wordt eindelijk de beslissing genomen.


Ik dacht eerst dat het maar 1 pimpelmeesje was, maar vanmiddag zag ik dat ze met zijn tweeën waren. Ja, hoe moet er ook anders een gezinnetje gaan komen.
Het is jammer dat het huisje niet aan de voorkant of de bovenkant open kan, zodat ik erin kan kijken.
Het kan alleen aan de zijkant open en dan zie je alleen de zijkant van het nestje.
Ik ben benieuwd of er al eitjes in liggen.

Ook jammer dat de foto's niet allemaal even goed scherp zijn, maar het geeft wel een beeld van iets wat ik jullie graag wilde laten zien.

Ook bij de buren is trouwens sprake van een leuk home sweet home.


In deze sierbrievenbus woont een koolmezenfamilie.
Daar zijn de kinderen duidelijk al uit hun eitjes gekomen, want pa en ma vliegen af en aan.
En dit geluid komt er uit de brievenbus:

Nou ja, dat lukt dus niet. Iemand een idee hoe je hier een mp3-bestandje kunt invoegen?

4 opmerkingen:

Guy en Dina zei

Wat een zalige fotoshoot!!!

Een huis in de straat zei

Leuke foto's! Het is inderdaad niet gemakkelijk vogels op de foto te krijgen.

Anoniem zei

Leuk om dit zo van nabij mee te maken. En die brievenbus is gaaf!

Lieve groet,
Gerry

Moon zei

Wat leuk, bij ons zijn de merels al uitgevlogen. Zo leuk om te volgen allemaal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...