woensdag 16 mei 2012

Nog meer geknutsel

Ik voel mezelf soms net een Crea-Bea. Behalve haken en naaien, ben ik ook weer aan het knippen en plakken geslagen.
Een beetje geïnspireerd door Stoffieleut, die elke dag een kaart en een bijpassende envelop maakte. En door anderen op internet waar ik niet meer van weet wie het waren.
Ik maak namelijk ook enveloppen. Van pagina's uit oude tijdschriften.

En ik voel me een beetje dom. Want een tijdje geleden kocht ik een paar boeken bij de kringloop om bladzijden uit te scheuren om enveloppen van te maken. Maar dat vind ik dan weer zo zonde van die mooie boeken....
En bovendien kwam ik er achter, dat ik nog stapels en stapels oude tijdschriften heb liggen. Maar nooit heb ik de link gelegd tussen die tijdschriften en het maken van enveloppen.

Tot er opeens een lichtje ging branden toen ik een tijdschrift over Scandinavië in mijn handen had.
Wat een mooie foto's stonden daarin. En wat een mooi papier was er gebruikt. Toch zonde om zomaar weg te gooien? En floep, daar was het idee van enveloppen geboren.

Dit zijn mijn eerste maaksels:

met Zweedse plaatjes

met Noorse plaatjes
met Nederlandse natuur
nog meer natuur
met mooie vogelfoto's (vind ik dan)

Nu probeer ik 's avonds voordat ik naar bed ga nog even een paar enveloppen te maken. Heerlijk rustgevend. En dan kan er weer een flink geplunderd tijdschrift de oud-papier-bak in. Zonder schuldgevoel.

9 opmerkingen:

Janina - Elke dag zaterdag zei

Oh, ze zijn prachtig! De Vogels zijn mijn favoriet!

De Merle zei

Ja, ik herken dat met die boeken :))
Mooie plaatjes heb je gebruikt. Als het papier maar goed is, een beetje dikker, werkt het altijd het beste vind ik.
Groetjes,
Karin

Mama Maai zei

Wat een leuk idee... Vooral die vgels vind ik erg mooi!

Anoniem zei

Je hebt mooie bladzijden gebruikt om deze enveloppen te maken. Knutselen is altijd rustgevend.

Lieve groet,
Gerry

Zaanse Zolder zei

Leuk leuk, ik heb toevallig vanmorgen ook een paar enveloppies gemaakt, er liggen nog flink wat bladzijden om me op uit te leven.
En dat van die boeken herken ik, je koopt ze voor de mooie plaatjes... maar eigenlijk is het zonde haha.

Een huis in de straat zei

Die van Pipi vind ik een leuke. Bij mij bleef het voorlopig bij landkaarten uit een atlas (uit de kringloopwinkel).

Hennie zei

Wat een leuke blog heb je! En heel herkenbaar met die boeken, echt zonde om er blz uit te scheuren! Mooie enveloppen heb je gemaakt!
Groetjes, Hennie

MamaMixx zei

Superleuk, Ria:)

Wil je mij nog even je favoriete kleuren doorgeven of een kleur waarvan ik een sjaal voor je kan maken!!
Ik ben weer helemaal terug, dus nu ben jij aan de beurt:))

Liefs, Stoffieleut

Annemiek zei

Hartstikke leuke die enveloppen. Ik had het al een keer voorbij zien komen op een blog. Wil ik ook nog graag een keer maken.
Maar ik ben zo'n bewaartype en alle bladen vind ik vaak zo jammer om in te scheuren. (erg he) Maar ik moet er maar eens een keer voor gaan. Het resultaat is te leuk!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...