zondag 11 september 2011

Opvouwbare en milieuvriendelijke tassen

Heb jij weleens van Morsbags gehoord?
Ik wist tot voor kort niet van het bestaan ervan.
Maar zoals je misschien weet, ben ik de laatste tijd nogal actief met blogs lezen. En op 1 van die blogs kwam ik het Morsbags-initiatief tegen. En ik vond het gelijk een goed idee.

Wat is een Morsbag?
Dat is een tasje van (liefst gerecycelde) stof dat je kunt opvouwen en in je handtas stoppen, zodat je altijd een tasje bij je hebt en geen plastic tasjes meer nodig hebt.

Nu ben ik de laatste tijd nogal in the mood voor het maken van tassen en deze vond ik ook weleens leuk om te proberen. En lapjes heb ik nog in overvloed (nu helemaal, zie mijn post daarover), dus ik ging aan de slag. En dit is het eerste resultaat:





Stofjes in herfstkleuren vond ik wel toepasselijk.

En zo zien ze er opgevouwen uit (je vouwt ze in het zakje dat op de bruine kant zit):



Hup, in je tas en altijd bij de hand.
De tasjes zijn best groot, ongeveer zo groot als de grote plastic tassen waar je meestal voor moet betalen. Maar dan veel steviger natuurlijk.
Volgens Morsbags staat 1 zo'n stoffen tasje voor minimaal 100 uitgespaarde plastic tasjes.

Ik vond de info over Morsbags via het blog van Eloleo. (een superleuk blog trouwens) Daar haalde ik ook mijn patroon vandaan.
Ook op de site van Morsbags zelf staat een patroon + handleiding, maar dat is ietsje anders.

Wil je ook zo'n leuke, hippe, milieuvriendelijke tas, maar kun je die niet zelf maken? Neem dan gerust contact met me op. Ik maak er graag eentje voor je. Met stof(jes) naar je eigen smaak. Zodra dit berichtje geplaatst is, zit ik alweer achter de naaimachine. :-)

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...