zondag 19 augustus 2012

Het is niet te geloven!

Vorig jaar, op 20 augustus 2011, zat ik in Zweden en schreef daar mijn eerste blogberichtje, nadat ik al een korte tijd allerlei blogs aan het lezen was.

Dat berichtje werd door 18 mensen gelezen en er reageerde niemand op. :-)


Maar wat is er sindsdien veel gebeurd!
Niet alleen in mijn leven, waarover ik hier niet ga uitweiden, maar vooral ook door en op mijn blog.

Om te beginnen heb ik er een leuke hobby bij gekregen.
Ik vind het ontzettend leuk om blogs van anderen te lezen en daar inspiratie op te doen en allerlei dingen mee te beleven.
En ik vind het heerlijk om zelf te schrijven over dingen die ik meemaak en/of om dingen te laten zien die ik gemaakt heb of beleefd of gewonnen of gekocht of gewoon zomaar gekregen, want ja, dat gebeurt ook in blogland.
Het allerleukste vind ik het als mensen niet alleen komen lezen, maar zelfs de moeite nemen om te reageren. Door die reacties lijkt het soms net alsof je echt contact met mensen hebt, terwijl het eigenlijk allemaal alleen maar virtueel is natuurlijk.
Hoewel: ik ben al een keer bij een medeblogster op bezoek geweest die ik daarvoor nog nooit gezien had. En dat was ontzettend gezellig.
En soms denk ik stiekem: die of die blogster zou ik ook weleens in het echt willen zien, want dat lijkt me een fijn mens.

Ik had nooit gedacht dat ik na een jaar al 157 volgers zou hebben. Dat is toch een hele eer? Plus nog de mensen die mijn blog op een andere manier volgen en regelmatig langskomen.
Er zijn dagen bij dat ik wel meer dan 200 pageviews heb en dan worden die van mezelf niet meegeteld.
En sommige berichten zijn al bijna 500 keer gelezen!
Ik kan het eigenlijk bijna niet geloven, maar de statistieken zeggen het. En ik geniet ervan.

Om te vieren dat mijn blog een jaar bestaat, heb ik een give-away in het leven geroepen. Maar die loopt nog niet erg goed, helaas.
Ik hoop dat dat ligt aan het feit dat de timing ervan tamelijk slecht was, aangezien bijna iedereen die regelmatig op mijn blog langskomt op vakantie was of is.
Maar misschien vinden mensen het helemaal niet leuk om een handgemaakte fotokaart te krijgen. Dat kan natuurlijk ook.
Toch ben ik niet van plan om enorme weggevers in het leven te gaan roepen en al helemaal niet om daardoor nieuwe volgers te krijgen. Ik wil het graag houden bij kleinigheden en mensen mogen volger bij mij worden als ze het leuk vinden om op mijn blog langs te komen, maar niet om daar iets mee te kunnen winnen.

Daarom: wegens geen succes verlengd: mijn give-away.
Je mag zelf een foto uitzoeken die je mooi vindt en dan kun je daarvan een door mij gemaakte kaart met bijpassende ook handgemaakte envelop winnen. De kans dat je wint is behoorlijk groot, want er komen 10 winnaars.
Dus: heb je mijn give-away tot nu toe gemist en wil je toch nog graag meedoen? Kijk dan bij Give-away en laat me daar via een reactie weten van welke foto jij graag een kaart wilt winnen. Ik verschuif de datum naar 10 september. Dan is zeker iedereen terug van vakantie en in de gelegenheid geweest om mee te doen.
Als ik dan nog steeds maar weinig reacties heb, dan weet ik genoeg......
En dan zal mijn volgende give-away iets heel anders zijn. Ik heb al een paar ideetjes. Ik ga vrolijk door!

Ik heb nu 200 blogjes geschreven, af en toe meer dan 200 pageviews op een dag en ga nu op naar de 200 volgers. Wat een magisch getal. Hihi, stel je voor dat er nog eens een dag komt dat ik 200 reacties op 1 blogje krijg. ;-)

14 opmerkingen:

Brenda zei

Het gaat toch om het idee van een give away, en ik vind hem toevallig wel heel leuk. En met zoiets kun je meerder mensen mee laten doen :-) En wat betreft alleen maar volger worden vanwege een give away dat zul je altijd houden. Ik heb eerder makeup blogs gevolgd en daar was dat super erg. Lid worden en zodra de actie voorbij was meteen afhaken. Heel jammer dat soort dingen. Het gebeurd daarom ook geregeld dat mensen alleen hun trouwe volgers mee laten doen, maar tja of het dan helemaal eerlijk gaat is natuurlijk ook weer te betwijfelen. Zelf ben ik net pas begonnen met bloggen maar ik volg alleen maar wat ik leuk en interessant vind. En uiteraard doe ik alleen mee met give aways als ik de prijs leuk vind. Ben ook lid van blogs waarvan ik zelf de prijs niet zo leuk vind of er nooit wat mee zou doen. Tja moet je dan mee doen vanwege het gratis aspect. Nee toch!!
Ga zo door met je toffe foto's en je leuke blog.

Liefs Brenda

vrouw Hommel zei

Ik heb gereageerd hoor en een link geplaatst op mijn blog.
Leuke tassen overigens.
groet

Anoniem zei

Hoi Ria,
Eerst wil ik je feliciteren met je eerste blogjaar en al je volgers!
Ik heb je al eerlijk gezegd dat ik niet meedoe met de give-away.
Misschien moet je er ook rekening mee houden dat de meeste bloggers massa's foto's hebben.
Ik volg een blog vooral om te volgen, niet voor de cadeautjes. En wordt er een give-away gegeven, dan weeg ik altijd af of ik er iets mee kan. Zo niet, dan gun ik het graag een ander.
Maar ik zal een link op mijn blog zetten!
Veel succes naar de tweehonderd, maar geniet er vooral van.

Lieve groet,
Gerry

Kaatje1010 zei

proficiat!! Ik kom hier dan ook steeds met plezier lezen!! Fijn dat je de give away verlengd, want ik had hem inderdaad ook gemist;... Ik ga meteen ook even mijn kans wagen :-)

Linda zei

Hey verdikke ik zat al helemaal in spanning voor de uitslag moet ik nog langer wachten maar groot gelijk misschien hebben een hoop vakantie-gangers hem gemist, ik wacht geduldig af,groetjes Linda.

Aankleedpopje zei

Ik ben het helemaal eens met Brenda en Gerry!
Give-aways zijn voor de fun en niet voor de heb.
Ik ben reuze blij met iedereen die regelmatig langskomt op mijn blog. En vooral de reacties zijn het leukste van bloggen.

Willy zei


Nu had ik net vanmorgen je linkje met foto verwijderd omdat de give away afgelopen was. Ik wilde zelf even niet meedoen aan give aways omdat ik al zoveel gewonnen heb, maar het is moeilijk om steeds nee te zeggen.
Het is ook leuk om zo je jarig blog te vieren. Fijn volgend blog jaar.

Leentje zei

Proficiat met je eerste blogverjaardag! Dan zijn we echt wel bijna tegelijk begonnen hé...

Ik heb trouwens je tip al gevolgd en de woordverificatie bij mij uitgezet (ik was me er zelfs niet van bewust dat die standaard aanstond...)!

Miss Creatuurtje zei

Ik kan het niet mooier beschrijven dan jij hebt gedaan. Ik ben van in april in blogland, dacht enkel mijn creaties te tonen, maar door alle enthousiaste, lieve toffe reacties, wordt het veel meer dan dat. Doe vooral verder, ik geniet van elk berichtje dat je schrijft! En ik doe al mee met je give-away, dus ik duim voor een mooie foto van jou!

Sofie zei

Proficiat met je één jarige blog! Ik pas de datum vlug aan op mijn blog! Succes verder...

Vlinderknoopje zei

Nog eens proficiat... ik doe nog steeds mee!

Moos zei

Niks leukers als dat men een reactie achterlaat toch meis!
Is altijd fijn een blijk van waardering te krijgen.
Maar ook reacties geven vind ik leuk. Juist om te laten zien dat je de inspanning/creatie bewondert!

Ik hen onlangs ook een mede-blogster, Minimoek.blogspot.com, in het echie mogen ontmoeten. En dat is toch best bijzonder (en heeeeel gezellig hihihi)

Gefeliciteerd met 1 jaar meis. Gewoon lekker blijven bloggen. Ik vind je "heerlijk" om te lezen hahaha

Een huis in de straat zei

Proficiat met je 1 jaar!
Ik laat deze give away aan mij voorbij gaan. Dan heeft iemand anders meer kans. :)
Dennis schilderde zich vol, hij was begonnen op een blad, maar zijn gezicht volgde al snel. :) De dag nadien nog een blauw schijn in zijn wenkbrauwen maar dat nemen we er graag bij.

Sweet Sienna Hope zei

Een dikke proficiat. Ik ga dat linkje op mijn blog plaatsen. Het is inderdaad fijn om de reacties van mensen te lezen, ik word er vrolijk van. lieve groetjes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...