dinsdag 17 juli 2012

Wie wil oude (haak)patronen?

Ik denk dat het bij mijn trouwe lezers inmiddels bekend is dat ik regelmatig kringloopwinkels afstruin onder andere op zoek naar leuke handwerkboeken. En gelukkig vind ik die ook af en toe.
Verder heb ik heel veel boeken die ik in de loop van de jaren gekocht heb, al van voor de tijd dat de kringloopwinkel überhaupt bestond. En ook tussen die boeken bevinden zich allerlei handwerkboeken.

Dat betekent dat ik ongelofelijk veel patronen en dergelijke heb. (uhm.... eigenlijk zoveel dat ik nog minstens 2 hele levens nodig zou hebben om alles te kunnen maken wat ik leuk vind)
Daaronder ook heel veel retro-dingen.
En nu had ik bedacht dat het misschien leuk is om een deel van die toffe patronen te delen met anderen. Het is toch zonde als ze alleen maar in boeken bij mij in de kast staan?
Vandaar dus mijn vraag: denken jullie dat daar interesse voor zal zijn? Zouden jullie het leuk vinden om af te toe een oud patroon voorbij te zien komen? Ik hoor het graag!

Ik geef maar gelijk een voorbeeldje.
Een tijdje geleden vond ik in een kringloopwinkel dit boekje:


Misschien herinneren sommigen van jullie het zich nog wel, want ik liet het al eerder zien.
En daar staan hartstikke veel hartstikke leuke randjes in die je kunt haken.
Ik zal een paar voorbeeldjes laten zien:




En zo nog een aantal pagina's vol.
Het zou toch niet leuk zijn om dat allemaal alleen voor mezelf te houden?

Dus.... wie denkt dat ie het leuk zou vinden als ik alle foto's uit dit boekje online zou zetten, zodat je het patroontje van een bepaald randje aan mij kunt vragen?
Dan kan ik dat inscannen en ook online zetten.  En dan kan ik daar misschien wel mensen blij mee maken.

Ik heb niet alleen allerlei haakboeken, maar ook breiboeken, borduurboeken, naaiboeken, poppenkleertjespatronen, poppen en beesten patronen en nog veeeeeeeel meer. Bijvoorbeeld ook Het Komplete Handwerken met daarin heel veel handwerktechnieken uitgelegd en van patronen/voorbeelden voorzien. En oude Ariadnes en dergelijke. Gewoon teveel om op te noemen.
Ik zou het echt heel leuk vinden om daar ook anderen blij mee te maken.

Aanvulling:
Ik heb een nieuw blogje gewijd aan de patroontjes:
Daar kun je de patroontjes bestellen.
Maar omdat er veel mensen heel veel patroontjes bestelden en daarna nooit meer iets van zich lieten horen, kun je nu nog maar 1 patroontje per keer aanvragen. En als je daarna de moeite hebt genomen om mij het resultaat te laten zien, dan stuur ik je er graag weer eentje.

13 opmerkingen:

Linda zei

tuurlijk, altijd leuk om nieuwe patroontjes te hebben, wat heerlijk dat je oude Ariadne's hebt, ik heb de mijne in der tijd weggedaan en er nu zo'n spijt van!

Frullemieke zei

Ik denk dat daar wel heel veel interesse in zal zijn ;-)
Ze maken de boeken tegenwoordig zo duur en je hebt niet altijd het geluk om het in de kringloopwinkel te vinden hé.
Ik ga je blog dus zeker in't oog houden :-)

wannesraps zei

vooral die haakrandjes interesseren me wel!!!
Maren (hoemmelke.blogspot.com)

Anoniem zei

Dat zijn echt boekjes uit de jaren 70, toen waren kastrandjes en gordijntjes zo in.
Helaas handwerk ik zelf niet meer, het is leuk om te zien maar ik doe er niet meer iets mee.

Lieve goet,
Gerry

noofs zei

Je kunt soms hele mooie vondsten doen hè, bij de kringloopwinkel. En het is lief van je om daar anderen blij mee te willen maken :-)Dank je wel ook om steeds bij mij op visite te komen en een aardige reactie achter te laten. Het wordt zeer gewaardeerd :-)

Moos zei

Wat een leuk en lief idee meis!
Hier een zeeeeeeer geintreseerde Moos hoor hihihi.
Ik heb voor wat haakwerk betreft nooit mazzel bij de kringloop hier :-(

Jeanneke zei

Vooral die randjes ben ik tuk op! Mijn eigen (Durable!)haakboekjes, waar ik randjes, gordijn(strok)en, spreien en tafelkleden uit gehaakt heb, zijn helaas niet meer in mijn bezit, dus ik vind het geweldig wat jij wilt doen om al dat moois met ons te delen.
Ariadnes heb ik in drie jaargangen kunnen bewaren en ook Het Komplete Handwerken staat in mijn kast. Die koester ik.
Bedankt voor je toffe plannen en groetjes!

Jeanneke.

maarnietvangrijs zei

Die randjes zijn prachtig, wauw!!!! Dus ja, ik denk dat je er zeker mensen blij mee maakt! :-)

Aankleedpopje zei

Dames, de eerste 15 randjes staan online hoor. Kom maar op met die aanvragen voor de patroontjes! ;-)

Annick zei

héééééééééél leuk ideetje.. kunnen we weer wat bijleren.. die randjes zien er mij super uit.. dus kijk ik al uit naar de foto met beschrijving :)

Annie zei

Wow, wat leuk al die randjes.
Ik heb vroeger heel veel haakboekjes gehad, maar helaas allemaal weggedaan.
Ik wil graag vn je aanbod gebruik maken, wat de randjes betreft.

Groetjes, Annie

Anoniem zei

Bij toeval kwam ik op je blog en de gehaakte randjes waar ik naar op zoek was!! Nu bedel ik niet om het boekje, maar wat zou ik al blij zijn met de patroontjes van de weiderand (die groene) en de bruiloftsrand!!

Dus als de gelukkige van dit boekje die patroontjes voor mij in wilt scannen en naar tesnl {at} hotmail.com wilt sturen . . . dan ben ik zooooo gelukkig!!

Ik ga even verder gluren op je blog, leuk!!!

Groetjes van Tes

Heidi zei

ohhh ....daar zou je me echt heel blij mee maken. Die leuke 'oma' randjes zijn echt heel moeilijk te vinden. Dus wat mij betreft; GRAAG!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...