woensdag 25 juli 2012

Ik baal, want....

..... mijn laptop was gecrasht 2 weken geleden.
Gelukkig had ik daar nog een redelijk recente back-up van, zodat niet alles verloren was. Helaas wel al mijn mail (hoe dom kun je zijn, ik had nu binnen een paar minuten een gmail-account geopend, waarmee ik ook mijn andere mail kan binnenhalen en dus back-uppen) en een groot deel van mijn muziek.
Nou ja, daar is mee te leven. Ik was er al bijna overheen. ;-)

Omdat ik echt niet zonder computer kan (hoe erg is het tegenwoordig, he?), kocht ik direct een nieuwe laptop nadat de oude overleden was.
Daarna kostte het me behoorlijk wat tijd om daar ook weer van alles en nog wat op te installeren en in te stellen, maar vooruit, dat hoort erbij.

Maar wat gebeurde er toen, binnen een week na aanschaf? De nieuwe laptop was stuk. Een grote, irritante streep door het beeld, die na elke keer opstarten nog breder werd ook.
Dus ik terug naar de Mediamarkt, waar ik hem gekocht had, in de veronderstelling dat dit een snel opgelost probleem zou zijn.
Helaas......

Ik kon de laptop inleveren voor reparatie en ben hem waarschijnlijk minimaal 3 weken kwijt. :-(

Gelukkig was er een lieve vriendin die nog een goed werkende laptop ongebruikt in de kast had liggen. En die mocht ik lenen. Dussssss..... weer van alles en nog wat installeren en instellen...... alsof ik mijn tijd niet beter kan besteden. Maar ja, geen keus. Ik mag al blij zijn dat ik uberhaupt een leenlaptop heb.

Dus ik kan weer internetten en mailen. En dus ook op mijn blog schrijven.
Maar wat ik niet voor elkaar krijg: mijn foto's overzetten van de camera naar de computer. De computer ziet de camera wel, maar niet de foto's die daarop staan. Snik....
Ik heb me al gek gezocht op internet naar een oplossing voor dit probleem, maar die tot nu toe nog niet gevonden.

Dus vandaag geen foto's in mijn blog. En dat vind ik zo kaal.
Bovendien wilde ik vertellen over mijn bezoekje aan Almere Haven. mijn min of meer mislukte fietstochtje van gisteren en een paar verrassingen waarmee ik verwend ben. En daar horen foto's bij. Jammer jammer jammer. Dat houden jullie dus maar tegoed totdat ik het wel aan de praat heb.

Misschien is het de goede lezer al opgevallen dat ik ook een paar accenten bovenop letters mis. Die heb ik namelijk ook nog niet gevonden op deze pc. Ik ga verder zoeken.

Tenslotte ben ik nog iets kwijtgeraakt: een paar volgers. De laatste dagen is mijn aantal volgers achteruit gegaan in plaats van vooruit. Ook jammer. Maar gelukkig heb ik er nog wel meer dan 150.

Is het jullie opgevallen dat ik de give-away heb veranderd? Er kunnen nu 10 mensen een fotokaart winnen met een zelfgemaakte bijpassende envelop. Dus kom gauw kijken en doe mee. Dat kan nog tot 19 augustus.

Om het er hier toch nog een beetje gezellig uit te laten zien maar even een foto die al online stond hergebruikt.
Met de bestellingen van de gehaakte randjes gaat het ook goed. Er zijn al veel mensen geweest die van plan zijn om leuke randjes te gaan haken. Ik hoop dat ze t.z.t. de resultaten laten zien. En had je het bericht gemist, maar wil je ook een (paar) patroontje(s)? Mail gerust. Ik heb ze niet voor niks allemaal gescand. ;-)


8 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Jak wat een ellende.... je wordt er nog handig in... in het installeren van je programmaatjes... zucht

Linda zei

Nou, het zit je bepaald niet mee in het computergebeuren, sterkte met puzzelen!!

Anoniem zei

Zolang ze het doen zijn het prachtige apparaten, maar o wee....!
Fijn dat er ook nog vrienden zijn die je willen helpen.
En dat je iets minder volgers hebt, hoeft niet een computerfout te zijn. Je kunt natuurlijk ook ontvolgd worden.
Ik wens je veel suces!

Lieve groet,
Gerry

Elizabeth zei

Het lijkt bijna mijn verhaal... eerst crashte mijn laptop en gelukkig kon het nog gemaakt worden.. daarna viel ie om en toen was ie echt overleden. Ben ook een en ander kwijt.
Balen.
In ieder geval sterkte, want vroeg of laat merk je toch dat er wel wat krijt is, en dat is niet leuk.
Toch een fijne vakantie.

Aankleedpopje zei

@Gerry: dat ik minder volgers heb, ligt niet aan mijn computer hoor. Ik denk eerder aan Blogger zelf. Of mensen hebben me echt ontvolgd.

Willy zei

Dat is echt balen en drie weken is toch erg lang. Misschien dat iemand weet hoe het wel moet met die foto's.

Aankleedpopje zei

@Elizabeth: ik leef met je mee. Het is inderdaad balen. En je bent altijd meer kwijt dan je zou hopen.

@Willy: gelukkig is het me gelukt met de foto's. Even doorzetten, maar dan heb je ook wat. ;-)

jumare zei

jeetje wat een gedoe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...