dinsdag 10 april 2012

Mijn meisje

Een tijdje geleden kocht ik de Doodle je dag kalender. Die is echt heel grappig.
Elke dag kun je een tekening afmaken. Waar ik uiteraard bijna nooit aan toe kom.

Maar op 2e Paasdag was er een tekening die me inspireerde met een herinnering aan lang vervlogen tijden. De tijd waarin wij nog met het hele gezin gingen kamperen in Frankrijk. De tijd waarin mijn dochter nog maar klein was en nog lang niet kon zwemmen.
Maar toch was ze heel vaak in het zwembad te vinden. Niet in het peuterbadje, nee nee, in het DIEPE.
En wat deed ze daar? Stenen opduiken.
Ze gooide een steen in het water, dook naar de bodem en kwam weer boven met de steen in haar hand. En een grote grijns op haar gezicht. Geweldig!
Andere mensen vonden het maar raar en onverantwoord. Maar wij bleven erbij en genoten ervan.
Ze zwom als een hondje. En het heeft later minstens een jaar zwemles gekost om haar dat weer af te leren. Maar watervrij was ze allang. :-)

Dit is mijn tekening geworden (let niet op mijn tekentalent, het gaat om het idee):

9 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Hahahahahaha ik zie het voor me.... zo een klein guppie dat eigenlijk nog niet kan zwemmen maar wél stenen kan opduiken vanaf de bodem!

Pluisje zei

Ja lijk mij ook tof!!

Jeanneke zei

Wat een waterratje! Heerlijke herinneringen.
En jouw tekening is gewoon goed; ik kan het je niet verbeteren :>)
Groetjes,

Jeanneke.

Saskia zei

oooooooh die is leuk!!! zo een kalender zou ik wel willen!
Leuk getekend! en een superleuk verhaaltje!

Een huis in de straat zei

Leuke kalender! Groot gelijk dat jullie haar lieten doen, het moet wel grappig geweest zijn haar zo bezig te zien.

Mama Maai zei

Wat leuk... en wat een leuke kalender...

Aankleedpopje zei

Die kalender is inderdaad heel leuk. Er zijn ook kleurboeken van die de fantasie van kinderen heel erg stimuleren. Je kunt ze o.a. kopen bij Dille & Kamille.
En mijn dochter: ja, dat was me er eentje toen. En ze was nog klein voor haar leeftijd ook. Dus die heeft heel wat mensen verbaasd. Het was echt heel grappig om haar zo te zien duiken.

Willy zei

Leuk verhaal en tekening, ik zie het ook meteen allemaal voor me, enig!

De Merle zei

Wat een geweldig leuke tekening! Zie dat kleine poepie nou...!
Mijn meiden hebben een droedelboek, ook dezelfde opzet: een paar lijnen en een tekst en de rest mag je zelf invullen. Heerlijk om te doen tijdens lange autoritten (vindt mama ook :))

Fijn dag,
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...