zondag 29 april 2012

Leuke kringloopvondst

Afgelopen week was ik weer eens een keertje bij een kringloopwinkel. Even lekker struinen.
En natuurlijk ging ik niet met lege handen naar huis. Ik vond zelfs een föhn, terwijl de mijne juist 's morgens de geest had gegeven. Dat was dan toch een mooi gelukje?

In de kringloopwinkel lag ook een behoorlijke stapel oude handwerktijdschriften uit de jaren 70 en 80. Sommige daarvan herkende ik. Die heb ik ook nog. (hihi, daar is de hamster weer) En ze zijn nog steeds (of weer, dat kan natuurlijk ook) leuk en inspirerend.
Ik nam deze 3 mee naar huis:

Ik had ze in de kringloopwinkel doorgebladerd en toen zag ik er leuke dingen in staan. Vooral de linkse Ariadne (uit 1972!) leek me erg leuk, want daar stonden heel veel poppenkleertjes (toen vast nog poppekleertjes geheten) in.

Ook voor de tienerpop die ik nog heb uit die tijd:

 
Dus dat leek me superleuk. Maar ja, niet goed genoeg gekeken..... de patroonbladen moest je bestellen.
Haha, die zijn nu vast niet meer leverbaar.

Gelukkig stonden er ook nog andere leuke dingen in. Zowel om misschien nog eens te maken...

 (grappig detail: De tekst 'Haken is nog steeds in')

.....als om alleen maar naar te kijken:


Deze hypermoderne tv kreeg je gratis als je abonnee werd. :-)
En waspoeder is sindsdien niet echt duurder geworden, geloof ik:

En zo stonden er nog veel meer leuke reclames in.

Tenslotte: wie durft dit te gaan haken?


Want.... haken is toch nog steeds in? ;-)

Over de andere 2 bladen vertel ik later nog wel.

5 opmerkingen:

iene zei

ik heb ook nog een stapel oude ariadnes en knips uit de jaren '70, zo leuk om die af en toe eens door te bladeren.
groetjes
Evelyn

Marjo zei

Ik heb hier ook nog stapels liggen , geweldig om dit terug te zien ...

Liefs
Marjo

Zaanse Zolder zei

oh wat een leuks!

Anoniem zei

Ik heb nog altijd spijt dat ik mijn oude ariadnes heb weggedaan. Maar wie weet waar de kringloop voor mij ook goed in is.

Fijne dagen!
Lieve groet,
Gerry

Katja (@Yane) zei

Mooie buit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...