maandag 9 april 2012

Home sweet home #15

O jee, ook de Home sweet home blogjes heb ik verwaarloosd. Dus maak ik vandaag een blogje over iets in mijn Home sweet home.
Iets waarover ik toch al wilde vertellen, dus dat komt goed uit.

Een tijdje geleden zocht ik mijn mand met bollen wol eens uit en vond daarin aardig wat zwarte, witte en cremekleurige wol.


Daar moest maar eens iets van gemaakt gaan worden. Iets gehaakts.
En omdat ik 2 kussens op de bank had liggen met een totaal verkeerde kleur, besloot ik om 2 nieuwe kussenhoezen te gaan haken.
Eerst maar een beetje simpel: met de granny-steek.
Dat werd deze:


En daarna wilde ik weleens de ripple-stitch (oftewel zigzagsteek) leren.
Ik zocht en vond een filmpje op You Tube waarin deze heel duidelijk uitgelegd werd:


En ik ging aan de slag en maakte deze kussenhoes:


Ik wilde het mezelf weer eens extra moeilijk maken, want in het midden wilde ik de zigzag laten omkeren. Dus ik bedacht zelf hoe ik dat voor elkaar moest krijgen. Niet helemaal goed, bleek achteraf. Ik heb teveel gemeerderd en te weinig geminderd. Of zoiets. In elk geval ziet het midden er nu een beetje raar bobbelig uit. Maar ik vond het teveel moeite om het weer helemaal uit te halen. Het is toch maar een kussenhoes voor mezelf en niemand die daar verder op let.


Ik vind ze wel gezellig bij elkaar liggen zo op de bank. En nu in de goede kleuren. (ja, erg fleurig is het hier niet) En dit is alles wat ik nog over heb van de bollen van het begin:


Eigenlijk wil ik nog zwart bij halen om nog een extra rand rondom de kussens te kunnen haken. Als ik weer eens in de buurt van de Wibra kom, zal ik dat eens gaan doen.

Home sweet home is een initiatief van Barbaramama.

8 opmerkingen:

Kaatje1010 zei

heel erg mooi !!! Lijkt me enorm veel werk, maar het resultaat mag er zijn..

Jeanneke zei

Dat heb je heel mooi en snel gedaan! De vonken moeten wel van je haaknaald gespat zijn :>) Nu lekker achterover leunen tegen je mooie kussens.
Het zwart en wit met een ecru accent vind ik erg mooi en je poging om het zigzag patroon een draai te geven, getuigt van durf!!

Groetjes,

Jeanneke.

Willy zei

Ze zijn erg mooi geworden en passen perfect bij je bank. Je bent zo ook mooi van je restjes af.
Groetjes,

Eva-tje zei

Die kussens zijn prachtig geworden! Heel mooi gedaan!

Barbaramama zei

Jeeeeetje wat creatief!
Ik vind het erg mooi geworden!

Home sweet home X

Een huis in de straat zei

Zo tof!

Anoniem zei

Hoe je weer iets moois gemaakt hebt van resten wol. Dat is ook altijd het leuke. En natuurlijk nog leuker als je jezelf ook nog eens uitdaagt.

Lieve groet,
Gerry

Aankleedpopje zei

Dames, allemaal bedankt voor de complimenten.
Het was niet moeilijk om de kussenhoezen te maken. En ook de hoeveelheid werk viel wel mee.
Het zijn alleen maar voorkanten. De achterkanten zijn van ecrukleurige fleece die ik er gewoon met de naaimachine aangezet heb.
Het ruimde wel aardig wat resten op. Maar ja, nu ga ik weer een nieuwe bol zwart kopen. ;-)
Het was heerlijk om te doen. Niet te veel nadenken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...