zaterdag 16 juli 2016

Suburbia in Almere: Vijand van het volk, geweldige voorstelling

En zo zijn er alweer 2 weken voorbij sinds mijn laatste blogje. 2 weken gevuld met heel veel activiteiten, waarvan de meeste leuk waren om te doen.

Zoals sommigen van jullie weten, ben ik al jaren vrijwilliger bij 2 Almeerse theatergezelschappen die allebei bijzonder theater maken, Suburbia en Vis à Vis. Behalve dat ze in Almere gevestigd zijn, hebben ze weinig overeenkomsten. En dat is juist des te beter. Ik ben fan van allebei.

Na een paar avonden achter de bar te hebben gestaan bij Suburbia was het gisteren dan eindelijk tijd om de voorstelling Vijand van het volk te gaan bekijken, samen met mijn zus.
En ik kan er maar 1 ding over zeggen: het was geweldig! Een van de beste voorstellingen die ik gezien heb. En ik heb al veel gezien.


Het stuk laat haarscherp zien hoe de huidige maatschappij in elkaar zit. Opkomen voor eerlijkheid lijkt niet meer mogelijk en overal spelen commerciële belangen een grote en vaak ondergrondse rol.
Wie kun je nog vertrouwen? Welke informatie kun je nog vertrouwen?
Het is eigenlijk nogal beangstigend hoe de dingen gaan in de moderne wereld.
En misschien is het niet eens iets van deze tijd.
Het stuk is geschreven door Henrik Ibsen in 1882. En nu actueler dan ooit.

Jammer dat Vijand van het volk nog maar een week gespeeld wordt. Het is zeer de moeite waard om te gaan kijken. Grote complimenten aan de acteurs, aan Neal van de techniek en aan Suzanne die elke speeldag heel veel tijd besteedt aan het op zijn plek zetten van alle rekwisieten.
En natuurlijk aan iedereen van Suburbia die ervoor zorgt dat dit soort theater nog mogelijk is.

Kom nog kijken als je de kans hebt. En beleef deze prachtige voorstelling in de schuur van de Almeerse stadsboerderij op stadslandgoed De Kemphaan. Je zult geen spijt krijgen.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...