zondag 3 juli 2016

Deel 4: Warsow - Pritzier


Na het kerkje van Warsow ging ik weer verder richting het zuiden.
Opnieuw door bossen en velden.
Deze foto's maakte ik tijdens het rijden:



Het was zondag, dus niet druk op de weg. Ik vraag me af hoe het hier op weekdagen is. Wie weet kom ik daar nog weleens achter.

In het plaatsje Pritzier stond ook een kerk. Heel anders dan die van Warsow. Ook maar even stoppen om een kijkje te nemen dus.



Ook bij dit kerkje stond een informatiebord:


Links op dat bord stond een fietsroute:


Het lijkt mij echt de moeite waard om in deze omgeving te fietsen. Ik vond het er erg mooi.

Wat ik nog veel leuker vond dan het kerkje, waren de voetgangerslichten.
Omdat dit deel van Duitsland voormalig Oost-Duitsland is, zie je hier ook de Ampelmännchen.


Ik vind ze grappig.

Behalve aan deze stoplichtmannetjes kon je ook aan andere dingen nog steeds zien dat het hier voormalig Oost-Duitsland is. Maar daarover schrijf ik een andere keer.

1 opmerking:

Christine W zei

Wat leuk om zo met die foto's jouw reis mee te maken. En die mannetjes op de verkeerslichten zijn inderdaad superleuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...