woensdag 17 augustus 2016

Terug naar Zweden

Eigenlijk was ik nog niet eens klaar met mijn berichtjes over mijn terugreis van Zweden door Duitsland. En nu zit ik alweer in Zweden en ga ik iets laten zien van mijn reis daarheen.
De tijd gaat zo snel! Ik wil zoveel vertellen, maar het lukt gewoon niet. Nou ja, wie weet, schrijf ik later nog eens iets over de periode hiervoor. We zullen zien.

Deze keer lukte het mij niet om met een veerboot te reizen. Alle boten waren al vol en/of waren veeeeeeel te duur. Waanzinnige prijzen worden er gerekend in het hoogseizoen.
Daar doe ik niet aan mee. Dan de lange route maar weer eens.

Zaterdag reed ik dit stuk:


Eerst naar Famila Einkaufsland in Oldenburg-Wechloy. Een mooi winkelcentrum vlak langs de snelweg, met veel winkels, veel dingen om te eten (voor wie dat wil) èn... gratis schone toiletten. Daarom stop ik daar meestal.
Even inkopen doen, even naar het toilet en tenslotte nog even goedkoop tanken.

Daarna rustig verder op weg naar mijn overnachtingsadres.
Tot Hamburg ging het allemaal heel vlotjes.
Op ongeveer dezelfde plek waar ik vorig jaar de 100.000 km passeerde op de teller in mijn auto, ging deze nu over de 120.000.


Tijdens een heftige regenbui, op een brug waar je niet harder mocht dan 80 vanwege de harde wind.

Bij de Elbe-tunnel in Hamburg zijn wegwerkzaamheden. Ik was blij dat ik daar pas 's avonds voorbij kwam en dat het zaterdag was. Aan de andere kant stond nog een flinke file, maar ik kon gelukkig doorrijden.
Tussen Hamburg en Flensburg waren nog minstens 3 stukken van minstens 10 km waar wegwerkzaamheden waren en een snelheidslimiet van 60 km per uur.
Gelukkig was het mogelijk om die snelheid te halen, ook al was het best druk. Ik moet er niet aan denken hoe het daar is als het echt druk is.

Rond 21.15 uur kwam ik aan bij Ferienhof Budach.
Ik vind dat een heel prettig overnachtingsadres. Het is op een boerderij, niet ver van de snelweg. Aardige mensen, ruime en schone kamers en badkamers. En ook makkelijk: een keuken ter beschikking. En helemaal niet duur.
's Nachts is het daar doodstil en donker, dus zelfs ik (slechte slaper) slaap daar goed.

Zondagmorgen kon ik uitgerust weer verder, op weg naar mijn einddoel: mijn Zweedse huis.


De eerste stop was vlakbij Ferienhof Budach, bij Scandinavian Park in Handewitt, vlak voor de Deense grens.
Daar is een tankstation waar je vrij goedkoop kunt tanken. En daar stonden me toch een rijen auto's!! Gelukkig wist ik dat er nog geen kilometer verderop een Shell-tankstation is. Dus ik reed even door. Nog goedkoper tanken en zonder wachtrij. :-)
Daarna ging ik terug naar het Scandinavian Park om even whiskey te gaan kopen voor mijn Zweedse buren. Er is daar namelijk een enorme winkel waar je allerlei producten die in Scandinavië duur zijn kunt kopen voor Duitse prijzen.
Ook daar was het een gekkenhuis. Enorm druk. Het was duidelijk nog hoogseizoen.
Tegenover de grote winkel is een vestiging van Beate Uhse.


Opvallend dat alle parkeerplaatsen daar leeg waren, terwijl de rest van het parkeerterrein stampvol was. ;-)


Aan de lucht kon je zien dat het wisselvallig weer was.


Ik dronk nog een kop koffie terwijl ik in mijn boek las en daarna ging ik echt op weg.
Maar daarover vertel ik later wel, anders wordt het verhaal hier te lang.

2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Als ik dit zo lees en de wolken zie denk ik dat wij op dezelfde zaterdag reden. Alleen wij gingen terug naar Nederland, helaas...
Veel plezier daar. XX Esther

Moois van mie zei

Wow! Wat een dreigende lucht!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...