maandag 6 januari 2014

1-2-3-4 hoedje van....

Nee, niks hoedje. Mutsen.
En niet 4, maar 5!
Dat is wat ik maakte voor een carnavalsvereniging in België.

Herinneren jullie je deze foto nog?


Die stond in een blogje waarin ik vertelde over haken op bestelling.
En dit was een van de dingen.
Iemand vroeg of ik ook Minnie Mouse mutsen kon maken in verschillende maten.
Ja hoor, dat kon ik wel.
Ze stuurde een plaatje van een voorbeeldje en ik ging proberen wat ik daarvan kon maken.

Dit was het begin:


Maar die strik was niet goed, met al die gaten erin.
En er moest ook een wit randje onderaan komen en witte stippen op de rand.
Okee dan:


Dat was al beter, maar de strik moest hoekiger.
Zo gezegd, zo gehaakt:


En zo werden het er 5.


Die op de laatste avond voordat ik naar Zweden vertrok nog in elkaar gezet werden.
Hoezo deadlines nodig?

Maar dan heb je ook wat.



Dus zie je met carnaval 5 Belgische meisjes met dezelfde Minnie Mouse mutsen, dan weet je wie die gemaakt heeft. Die mutsen dan. Niet die meisjes.

Ik was zo suf om alle mutsen samen in 1 envelop op te sturen, vlak voor de kerst.
Pffff, dat heeft nog wel wat zweetdruppeltjes gekost, doordat ze maar niet aankwamen.
Gelukkig was het eind goed, al goed. 
En degene die ze besteld had, was tevreden. Dat was vooral fijn, want iets maken op bestelling blijft toch spannend, vind ik.

8 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Wauw vind ze fantastisch!!!!

Tinie zei

Leuke mutsen. Ik vind ze echt tof! lieve groet Tinie

Willy zei

Wat zijn die leuk.

Anoniem zei

Geweldig, Ria!

Lieve groet,
Gerry

Lief en Mooi zei

Wat grappig! En heel leuk! Groetjes Talitha

Angélique zei

Ze zien er heel goed uit, knap gedaan!

Onliemie zei

Die mutsjes zijn ongelooflijk mooi en goed gelukt! Superschattig!

Tartelette Maison zei

Schattige mutskes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...