zondag 20 oktober 2013

Voorzichtig terug

Ik kan ervan meepraten:

Helaas.
Het stapelde zich op en op en op en op. 
Totdat ik omviel.
Alleen lichamelijk deze keer. Hoop ik.
Een week was ik van de wereld. Ik voelde me zo ziek. En ik sliep en sliep en sliep.

3 jaar geleden viel ik ook geestelijk om. En dat was geen pretje. Zacht uitgedrukt.
Dus nu even goed luisteren naar mezelf: back to basic. Alleen maar de dingen doen die ik moet doen en niet meer ook nog alles wat ik zo graag wil doen. En in een rustig tempo met voldoende rust- en ontspanningsmomenten tussendoor.
Op die momenten kan ik dan leuke dingen doen.
En een van die leuke dingen was bloggen tot 2 weken geleden. 
Dus nu maar hopen dat het ook nu weer leuk gaat worden. 

Het was even schrikken dat achter die lieve Blogwereld gewoon de echte wereld bleek schuil te gaan.
Maar toch wil ik me daar niet door laten weerhouden. En ga ik maar proberen door te gaan met de dingen te vertellen en te laten zien die ik graag met anderen wil delen.
En wie zich daaraan stoort, daar een negatieve mening over heeft of erger nog: mij denkt te kunnen veroordelen, die blijft maar liever weg hier.

Dussss.... adem in..... adem uit.... 

Inmiddels zijn er honderden vrouwen in Nederland en België op eigen houtje en zonder toestemming van degenen die het project in Zweden hebben opgezet, inktvisjes aan het haken voor kindjes in Nederlandse ziekenhuizen. Ik hoop dat dat goed blijft gaan en dat er geen ongelukken van komen. 
Verder laat ik het maar. 
En ik wacht rustig op de eerste die netjes in overleg met de mensen in Zweden op een verantwoorde manier voor Nederland of België aan de slag gaat.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die het patroon bij mij hebben opgevraagd en die wel gewoon hun gehaakte inktvisjes naar mij opsturen.
Deze kwamen al binnen voordat ik ziek werd.


Deze 3 zijn gemaakt door Lies van het blog Huisvlijtig Liesje.
Zij maakte er al eerder 4, dus is de recordhoudster tot nu toe.

En maar liefst 6 schattige inktvisjes kreeg ik van iemand die Nancy heet en die voor zover ik weet geen blog heeft of ergens anders op internet te vinden is.


Heel erg bedankt, dames. Ik ben er blij mee. 
Er zitten nu al 30 inktvisjes bovenop mijn bank te wachten om mee naar Zweden te mogen.


Op de bovenste rij is nog plaats, zoals je kunt zien.

Nog even iets heel anders: misschien wist je dat ik een webwinkel heb in kinderkleding en aanverwante artikelen. Aankleedpopje Kinderkleding.
Vanwege mijn dubbele verhuizing stond bijna de hele inhoud daarvan in opslag. Dus kon ik er niet bij. Daarom had ik dat allemaal onzichtbaar gemaakt in de winkel.
Nu haal ik steeds een beetje uit de opslag en maak dat weer zichtbaar.

En bijna alle kleding mag weg voor de HALVE PRIJS.
Misschien de moeite waard om een kijkje te komen nemen.


22 opmerkingen:

vee zei

Fijn dat je terug bent !
Ja die inktvisjes......iedereen begint eraan met goede bedoelingen hoor, moet je maar denken....en verder heb jij je taak gedaan ! Wees gerust, in de ziekenhuizen zelf zijn ze streng genoeg...

E Strea Chikitu zei

Aandacht voor je zelf mag je niet overschatten hoor!
En overschat ook het nut van rustig en werkelijk diep in en uitademen niet, je zal het voelen; alles gaat weer stromen! Het is je gegund.

Anoniem zei

Fijn dat je weer terug bent.
Nu inderdaad prioriteiten stellen en de allereerste is goed voor jezelf zorgen. ( hmmm al ik zelf ook dit advies maar eens op gaan volgen? )
Hier ligt het patroontje klaar en is er katoen uitgezocht alleen komen op dit moment hele kleine werkjes uit mijn handen en liggen er nog een paar Ufo's in mjin haakmandje maar als die af zijn komen er inktvisjes aan

Marloeskreatief zei

Fijn dat je het weer oppakt en stop er maar al je creativiteit weer in ,fijne dag lieve groet marloeskreatief

lien zei

Oh dat klinkt niet goed dat je letterlijk even omviel. Sterkte en rustig aan doen he?!

Anoniem zei

Fijn dat je er weer bent, Ria. Maar pas je wel een beetje op jezelf!
Fijn dat je bank al weer zo gevuld wordt!

Lieve groet,
Gerry

de Bakmadam! zei

Hier ben je weer! Doe maar op het gemakje... net als die hele bende die daar zit uit te blazen op je sofa :-)

Anoniem zei

leuk die rij inktvisjes te zien groeien.....en verder zou ik graag willen zeggen zorg goed voor jezelf hoor!

Zaanse Zolder zei

Het lijf roept vanzelf ho en dat is ergens goed voor. ik hoop dat je ook echt nee kunt en gaat zeggen tegen dingen die niet moeten, die teveel van je vragen.

marmarel zei

Fijn, je bent er weer! Ik hoop dat je gewoon met plezier blijft bloggen. Wauw, wat een prachtige serie inktvisjes! Ik heb er bewondering voor hoe je dat allemaal regelt!

miekemoeche zei

hey Ria, wat fijn dat je ondanks die nare ervaring,toch doorgaat met bloggen. Je moet maar denken dat er nog zovéél lieve en oprechte bloggers overblijven die jou dolgraag willen blijven volgen! Zorg jij nu maar dat je er snel weer bovenop komt, denk even alleen maar aan jezelf en hol jezelf niet voorbij !
warme lieve knuffel van mij!
Hilde

Unknown zei

hahaha wat een leuk gezicht al die intkvisjes :-)
en ja hoor Ria ik ben ook gestopt met het serc gebeuren, teveel stress en ik voelde het alweer komen...
dikke knuffel, Ellen

Angélique zei

O Ria, wat een rot week heb jij dan achter je, weer een les rijker; heel veel sterkte. Ik hoop dat de toekomst alleen maar goeds brengt.
Leuk, dat het zo gezellig druk wordt op je bank! In Hoorn wordt ook nog gewerkt aan bankvulling ;-)

Moois van mie zei

zorg maar goed voor jezelf !

wannesraps zei

Hoi Ria,

Ik ben blij dat ik terug iets lees van je. Ik had je gemist!
Mijn inktvis is in wording, maar ik heb wat problemen met het opkrullen van de tentakels. Ik ga andere wol moeten nemen voor de tentakels denk ik. Hij komt er wel hoor maar ik ben ook met wat veel tegelijk bezig nu.
Zeker blijven bloggen hee!!!
Knuffel
Maren

Moon zei

Heb dit bericht helemaal over het hoofd gezien... Ik dacht waar is Ria? Fijn te horen dat je de benen er weer onder hebt! Tjonge, dan schrik je wel even. Inderdaad goed naar jezelf (en alleen naar jezelf) luisteren, hoor!! Doen wat jij wilt en als ik het even zo plat uit mag drukken, schijt aan iedereen. Ha, dat helpt soms heel goed om dat hardop te zeggen (spreek uit ervaring;)) Heb een spreuk van de Flow scheurkalender voor mijn neus hangen, om mezelf er steeds aan te blijven herinneren: "Je hoeft niet altijd te doen wat van je gevraagd wordt. Ook niet wat je aan jezelf vraagt." Alleen de dingen die je wilt, dat laatste staat er niet hoor, maar is wel zo.

Sterkte!!! Lieve groet, Simone

Stins zei

Dat mensen er zo mee aan de haal gaan... jammer.
Goed dat je probeert om jezelf daar niet al te druk om te maken; jij doet tenslotte wat je kunt om duidelijk te maken hoe het wel moet met de inktvisjes!
Let goed op jezelf, liefs van Mirjam.

Anoniem zei

Zag het al op Twitter...hoop dat je weer leven in de kledingverkoop kunt blazen...scheelt in de opslag:)
Tja, en verder leven en laten leven en zorg goed voor jezelf, dat is het belangrijkste! ( Hoor wie het zegt:))
Maar ja tussen zeggen en doen zit nog een hele wereld!
Sterkte en lieve groet,
Letty/Elle-Bee

Miss Creatuurtje zei

Fijn dat je er weer bent!! En zoveel vriendjes op de bank :-). Één ding met ne keer ... moet ik ook vaak tegen mezelf zeggen.

Juffrouw Waardvleugel zei

Welkom terug!

* Marinda * zei

Fijn dat je terug bent. Ik hoop ook dat je de rust in jezelf terug mag vinden in alles. Sterkte ermee!

Ik was ook nog altijd bezig met een inktvisje. Maar eerst was ie van wol, en dat mocht niet (sorry daarvoor. niet goed gelezen, vrees ik). Daarna eentje van katoen, maar ik had niet goed geteld, dus heb alles weer uitgehaald. Toen de tentakels: ze wilden maar niet goed opkrullen, wat ik ook probeerde. En ja, toen had ik er een die redelijk krulde (maar nog altijd niet genoeg naar mijn zin!). Bleek ie langer dan 20 cm te zijn. Dus moet weer alles uit gaan trekken *zucht* Ik laat het ff liggen...
Sja, hoe moeilijk kan het zijn zou je denken. Blijkbaar toch lastiger dan ik dacht hahaha. Maar ik ga je zeker nog eens een inktvisje (of meer?) opsturen hoor!
En zeker doorgaan ermee!!!


Oh ja, nog een heel andere vraag: Lees jij ook Zweedse boeken? Ik zag nog iemand die een stapeltje Zweedse boeken gratis weg deed. Moest meteen aan jou denken!

groetjes,

Evelien zei

Fijn weer wat van je te horen. Neem lekker de tijd voor jezelf en geniet tussendoor van het lekkere weer :) En volgens mij is het heel gezellig om bij jou op de bank te zitten ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...