vrijdag 3 januari 2014

Jaaroverzicht #5

Verder met terugblikken op mijn rondvliegende bestaan in 2013.

Augustus:
Op 5 augustus ging ik naar mijn zus aan de overkant van het IJsselmeer.
Daarvoor rijd ik altijd over de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen.


Telkens prachtig, wat voor weer het ook is.
Jammer dat er niet een aantal parkeerplekken langs de dijk zijn van waaraf je foto's kunt maken, want vanuit een rijdende auto lukt dat niet zo goed.

Vlak daarna vertrok ik weer naar Zweden.
Daar kreeg ik een aantal dagen vrienden op bezoek.
Met hen maakte ik een paar uitstapjes.

Naar Växjö:


Daar namen we o.a. even een  kijkje in Systembolaget, de nationale drankwinkel.
Je weet niet wat je ziet, zoveel alcohol bij elkaar.
Dit is nog maar een klein stukje van de afdeling buitenlands bier.

Ook gingen we naar een strandje vlakbij mijn huis.


Het was een prachtige en lange zomer in Zweden, maar die dag was het niet zulk geweldig weer.

Toen mijn vrienden weer weg waren, verder Zweden in getrokken, ging ik in mijn eentje nog eens een kijkje nemen in Urshult.


Ik was nog een keertje te vinden bij Erikshjälpen in Växjö.




Die hielp ik met schilderen.
Echt Zweeds schilderen. ;-)
De laatste dag van augustus bracht ik samen met mijn broer door in Stockholm.
 Op 1 september ging ik met hem zeilen in Skärgården.


We hadden het precies goed gegokt. Toen we naar Stockholm gingen, hadden we veel regen en deze dag was het stralend weer.
's Avonds maakten we nog een wandelingetje door Sundbyberg.
 
 Het is er nooit meer van gekomen om verder verslag te doen van mijn bezoek aan mijn broer en Stockholm en omgeving. Misschien maak ik dat nog wel goed.

Al tijdens dit weekje weg voelde ik dat het steeds slechter met mij ging.
Maar niet naar mezelf luisteren natuurlijk....
Ik ging terug naar mijn Zweedse huis.


Zag onderweg weer een hoop moois.
O, wat is Zweden toch een prachtig land!

Fietste nog een beetje rond in de omgeving van mijn huis.
Ging 2 dagen mooie dingen bekijken tijdens Tingsryds Konst och Hembygdsrunda.


Dit leuke kunstwerkje is van Agneta Norell.


Onder andere in dit gebouwtje: het voormalige station van Väckelsång.
Daar was werk van kopersmid Michaela Ivarsdotter te zien.

In de Hembygdsgård van Väckelsång zag ik o.a. deze eland:


Over de tweede dag vertelde ik al iets.




Op 20 en 21 september reed ik weer terug naar Nederland.


Stond in Denemarken urenlang in de file. :-(


Eind september bracht ik nog een dagje door achter mijn kraampje tijdens een Creamarkt in een buurthuis in Almere.


En daarna viel ik om. Te slecht naar mezelf geluisterd.
Tijd voor rust en pilletjes.
De rest van het jaar past dus wel in 1 berichtje. ;-)

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...