zaterdag 28 september 2013

Explosie

Niet schrikken, het gaat alleen maar om een explosie van groen.
Dit was mijn passiebloem in april:


Namelijk: helemaal niks. Je ziet hier alleen een druivenplant.
Sinds de strenge winter van 2011-2012 was mijn passiebloem verdwenen. En niet teruggekomen na nog een strenge winter.
Ik had alle dode slierten weggehaald en dacht dat de plant voorgoed overleden was.
Maar kijk nou toch eens wat er deze zomer gebeurd is:



Voordat ik naar Zweden ging, waren er een paar sprieten te zien.
En nu is het een complete woekering.
Met zelfs een paar bloemen eraan. En nog wat knoppen.


Een wonder der natuur deze plant. Uit de dood opgestaan na 2 jaar.

De andere leuke woekering in mijn tuin is de druivenplant.
Nog nooit heb ik er zoveel druiven aan zien hangen.
Ze zijn nog niet helemaal rijp. Ik hoop dat het nog wel zover gaat komen.


Dit was mijn kraampje op de Hobbymarkt.


Het was niet mijn bedoeling om iets te verkopen. Ik wilde alleen maar laten zien wat je zoal kunt haken.
En ik hoop dat er mensen contact met mij gaan opnemen die willen leren haken tijdens een workshop aan huis.
Het enige wat ik te koop had, waren DIY-pakketjes om kettingen mee te haken.
Maar daarvan is er geen een verkocht.

Wat ik vooral gedaan heb, was reclame maken voor het Inktvisjesproject.
Ik had alle inktvissen meegenomen die ik op dat moment had en een infoblad gemaakt.
Ik had kleine strookjes met een verwijzing naar mijn blog. Daarvan zijn er heel veel meegenomen, want mensen reageerden enthousiast op het project.
Nu maar hopen dat al die mensen zich gaan melden voor het patroon en dan ook nog gaan haken. 
(wishful thinking noemt men dat)

Wat erg leuk was, was dat er een vrouw helemaal uit Dronten gekomen was. Ze had over het project gelezen op het blog van Angélique en wilde er graag meer over weten.
Ze is actief in een haak/brei-café en wil het project daar introduceren. Super aardig!

Het was gezellig tijdens het marktje. Erg veel publiek kwam er niet, maar het bleef de hele middag een beetje doorlopen. Het was leuk om mee te doen.

Dit zijn nog de laatste inktvisjes die bij mij binnengekomen zijn de afgelopen dagen:


Daisy, gehaakt door iemand die Anneke heet.


En Twinkel, Ellen en Toby, die gehaakt zijn door iemand die Gea heet.
Beide dames hebben geen blog, voor zover ik weet.

De komende dagen ben ik te vinden bij het 2 Turven Hoog festival.
Dat is een theaterfestival voor peuters en kleuters in Almere waar ik al sinds de start vrijwilliger ben.
Al zo'n jaartje of 15 dus. En het is elk jaar weer gezellig om de andere vrijwilligers van het eerste uur te ontmoeten. 
Ik hoop dat er dit jaar veel mensen de weg naar de leuke voorstellingen zullen weten te vinden.
Behalve de voorstellingen zijn er ook heel veel gratis activiteiten door het hele gebouw.

7 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Toch een sterke plant, was stiekem onder de grond a/h nadenken wat ie zou doen haha! Jamemr dat je niets vrkocht hebt op het marktje trouwens! Het ziet er wel leuk uit op je kraampje.

Angélique zei

Hihi, is mijn blog toch ergens goed voor :-)
Ik hoop op een ware inktvisseninfasie voor die kleine wurmpjes in het Noorden.
Gezellig kraampje had je!

Trek jij maar vast je schoenen en sokken uit voor die massa druiven! Wat een hoop!
En dan die passiebloem; wonderen bestaan dus toch ;-)

Willy zei

Wat mooi die passiebloem!Dat dat na twee jaar zomaar nog gebeurt!

lien zei

Wat leuk dat de markt zo succesvol was! En je passiebloem, wow!!!

Angeline zei

Ohh die passie bloem!Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor!Ik heb ook ooit eens zo'n pracht exemplaar gehad en die is na een stevige vorst in de winter nooit meer terug gekomen....en de inktvisjes blijven maar binnen stromen en houden je wel bezig,de auto naar Zweden zal wel weer goed gevuld raken zo!

groetjes en een fijn weekend
Angeline

Minous Willemsen vertelt zei

Hoi,
Ik heb je liebsteraward gegeven.....je kunt het zien op mijn blog (www.schrijfdroom.blogspot.nl). Natuurlijk ben je het niet verplicht, maar ik hoop dat je hem aan wilt nemen....
Groetjes,
Minous

Moon zei

Wow, dat is zeker een groenexplosie! En een wonder, ik blijf hopen, die van mij is ook al een poosje foetsie, wie weet! Succes met je inktvisproject!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...