vrijdag 26 oktober 2012

Frummelkleedje op bestelling

Tussen alle hectiek van een verhuizing en een (kleine) verbouwing door kreeg ik vorige week ook weer eens het verzoek om een frummelkleedje voor een dementerende oudere te maken.
Natuurlijk geef ik daar graag gehoor aan.

De wens was een kleedje van blauwe stofjes en met de naam van de mevrouw waar het voor is erop geborduurd. Die naam heb ik maar even weggegumd op de foto. Voor de privacy.
Verder is het dit geworden:

de ene kant
en de andere kant
Uiteraard hebben we het hier over een Nederlands kleedje en niet over een Belgisch. ;-)

Ik weet dat de foto's slecht zijn, maar dat moet maar even. Het gaat om het idee.

Ik heb 8 verschillende stofjes gebruikt, met verschillende structuren, zodat elk lapje anders aanvoelt. En datzelfde geldt voor de lintjes, koordjes en bandjes die ik over en in de naden heb gestikt.
Alle stofjes zijn restanten van andere maaksels. En ik denk dat Sylvia een stofje zal herkennen. ;-)
En misschien ziet iemand ook de lintjes van mijn eerste Wekelijkse Weggeef Woensdag.
(Vergeten jullie de laatste WWW niet? Je kunt kiezen uit 4 dingetjes!)

Ik hoop dat de mevrouw er veel plezier van zal hebben. 
Ik krijg trouwens goede reacties op deze kleedjes. De mensen schijnen er rustig van te worden. Dat is leuk om te horen.

Verder wil ik me even excuseren voor het feit dat ik een beetje minder in blogland te vinden ben dan normaal. Ik probeer wel elke dag een paar blogs bij te lezen, maar ik reageer niet meer overal. 
Druk druk druk.... zoeffffffff.......
Nog even de nodige klusjes klaren en dan stap ik maandag in de auto richting...... Tingsryd!!

7 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat leuk, via creapower hebben we anderen ook zo blij gemaakt op 6 oktober!

Maddy zei

Wat bijzonder zo'n lap/doek en wat goed dat het zulke positieve resultaten geeft...pfff dat je daar toch ook nog tijd voor vind tussen alle hectiek door! Sterkte met de laatste loodjes! Grtzz..Maddy

de Bakmadam! zei

Heel leuk!
En grappig: ik verwachtte inderdaadeen Belgisch kleedje (jurkje dus) :-)

fijn weekend!

Anoniem zei

Wat leuk Ria, en wat mooi dat je er tijd voor vrij maakt.
Nu dit weekend de allerlaatste loodjes en dan ga je maandag...
Soms zijn er even belangrijker dingen dan bloggen. Neem de tijd om weer op orde te komen en je lekker in te richten.

Lieve groet,
Gerry

Poesie Oh Hi! zei

Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat ouderen ook iets aan zo'n kleedje konden hebben. Ik kende eigenlijk alleen de versie voor baby'tjes :-) Heel mooi dat je dit maakt! Je zal nu denk ik onderweg zijn naar Tingsryd. Geniet van de weg er naar toe en van je aankomst thuis!

Unknown zei

Hallo,
Maak je nog frummelkleedjes op bestelling?
Het is voor mijn schoonmoeder, die is in een ver gevorderd statium van Alzheimer, ze is vroeger coupeuse geweest en ze zit vaak te frummelen met papiertje enz.
Graag hoor ik of je nog bestellingen maakt.
Groeten Marja van Yperen

Aankleedpopje zei

Ik kan zeker nog zo'n kleedje maken hoor. Maar ik kan je niet bereiken zonder je mailadres.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...