zaterdag 23 juni 2012

Midsommar

In Zweden is het vandaag Midsommar.
Het belangrijkste feest van het jaar, waarbij het hele land plat ligt.

De Zweden vieren het vooral met vrienden en familie. En met heel veel drank (zoals de meeste feesten trouwens).

Het is een bijzondere traditie. Voor ons bijna niet te begrijpen.
Die doorgaans nogal gereserveerde Zweden veranderen totaal tijdens Midsommar.
Ik heb het 1 keer live meegemaakt. Heel apart was dat.

Op internet vond ik er een grappig filmpje over, dat eigenlijk nog precies uitlegt hoe het is ook.
Als je het wilt zien:


5 opmerkingen:

De Merle zei

Hahaha, kunnen we er nog naar toe?
Doet me trouwens wel een beetje denken aan de dorpsfeesten hier, veel maffe spelletjes, drank, dans, zang....:)

Moois van mie zei

tof ! ik wil meedoen!

Aankleedpopje zei

Helaas, dit jaar gaat niet meer lukken, tenzij je over een privéjet beschikt.
Volgend jaar dan maar? Gaan we gezellig met zijn allen.
De kikkerdans doen en zo. :-)

Willy zei

Ik heb het filmpje met een glimlach bekeken. Bedankt nog voor de link, ik ga 'm bewaren.
Groetjes,

noofs zei

Ja, de kikkerdans. Lijkt me geweldig! Heb je mijn blog van vandaag gelezen, hihi. Ik heb een Nederlandse vriendin die met een Zweed getrouwd is en ik heb dus van haar wel eens gehoord hoe het er aan toe gaat. Bijzonder ;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...