zaterdag 22 september 2012

Bijzondere Bibliotheek Buit

Op woensdag heb ik voortaan WWW (wekelijkse weggeef woensdag, je kunt nog de hele week meedoen), maar afgelopen woensdag had ik ook een BBB: een Bijzondere Bibliotheek Buit.
Ik zal hem hier laten zien.

In de bibliotheek in Almere-Stad staan niet alleen maar boeken in keurige rijtjes op alfabet in de kasten. Er staan ook overal tafels met daarop boeken, cd's en dvd's uitgestald.

En dat werkt in mijn geval heel goed op mijn hebberigheid en hamstergedrag.
Of zou ik gewoon een brede interesse hebben? En meer zin om boeken te lezen dan beschikking over tijd?
Kortom: ik zie elke keer als ik er kom meer dingen dan ik mee mag nemen.

Afgelopen week vond ik dit:

2 interessante boeken over Almere. Op een tafel met als thema: Flevoland.
Zoals jullie misschien weten, ben ik ook stadsgids in Almere. Dus altijd geïnteresseerd in informatie over de stad en de provincie.

Ik vond ook 2 tamelijk bizarre boeken, die MOEST ik gewoon meenemen, uit pure nieuwsgierigheid:

Als ik eraan toe kom, zal ik er binnenkort wat meer van laten zien.

En ik vond nog 2 ontzettend leuke kijkboeken:

Eersteklas jeugdsentiment.
Alleen al bij het zien van de covers komen zoveel herinneringen boven.
Er zitten ook nog dvd's bij, maar ik heb nog geen tijd gehad om die te bekijken.

In de bieb staat ook altijd een grote tafel met afgeschreven materialen. Die tafel wordt elke dag op onregelmatige tijden aangevuld, vertelde een medewerkster van de bieb mij.
En ik had echt een mazzeltje, want ik vond er zomaar dit:

Ze zien er allemaal nog als nieuw uit.
Een paar van de boekjes had ik al eens geleend. En nu zijn ze gewoon van mij! En jeuken dat mijn handen doen...... O, wat zou het toch fijn zijn als er een dubbel aantal uren in een dag zou zitten.....

9 opmerkingen:

Jeanneke zei

Binnenkort gepocheerde krekel op een bedje van spinrag, gegarneerd met geflambeerde keverschildjes?

Jij bent wel met je neus in de bieb-boter gevallen,zeg!

Groetjes,

Jeanneke.

Aankleedpopje zei

Je zit er niet ver naast, Jeanneke.

Pluisje zei

Het insectenkookboek, wel wat kan ik mij daar bij voorstellen? De kaft ziet er toch al veelbelovend uit :)

Katja (@Yane) zei

Mooie buit!
Insectenkookboek??? Brr!!!

Mama Maai zei

Oeioei, ik kan je bij deze vertellen dat we concurenten zijn ;-) Wist niet dat je stads gids was, wat leuk!

Andina zei

Haha dat gevoel ken ik, meer willen doen dan dat er tijd voor is.....best lastig...leuke buit!

Miss Creatuurtje zei

Oh wauw, wat een fijne bibliotheek is dat! Ik denk dat ik daar ok met jeukhandjes zou rondlopen. Mooie buit! En wat leuk dat jij stadsgids bent!

Anoniem zei

Je smaak is zo hier en daar wel bijzonder, Ria!
Maar die handwerkboeken zijn wel weer leuk!
Ik wens je er veel plezier mee.

Lieve groet,
Gerry

Anoniem zei

wat enorm leuk dat je zo goed geslaagd bent zeg....en maar lezen nu

lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...