woensdag 5 maart 2014

Stand van zaken

Sinds 14 januari is het project Kleine inktvisjes helemaal los gegaan in Nederland en België.
Bijna alle ziekenhuizen met een neonatologie-afdeling zijn inmiddels benaderd of worden dat binnenkort.
Hartstikke veel vrijwilligers zetten zich hiervoor in.
Ik had dit echt nooit verwacht.

Dit zijn de ziekenhuizen die al meedoen:

Het Antonius ziekenhuis in Nieuwegein,
het Franciscus ziekenhuis in Roosendaal,
het Gemini ziekenhuis in Den Helder
het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam
het Martini ziekenhuis in Groningen,
het Maxima medisch centrum in Veldhoven
het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk
het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp
het Zaans medisch centrum in Zaandam en 
het Zuiderzee ziekenhuis in Lelystad voor Nederland. 

Het AZ Monica in Deurne
het Erasmus ziekenhuis in Borgerhout
het OLV van Lourdes ziekenhuis in Waregem
het Sint Jozef ziekenhuis in Malle
en het ziekenhuis Oost-Limburg in Genk voor België.

Dus nu kunnen er inktvisjes gemaakt worden voor Zweedse, Nederlandse en Belgische kindjes.

 De Nederlandstalige Facebook groep heeft nu ruim 6000 leden.
En er wordt heel druk gehaakt en gebreid.

Er wordt heel hard gewerkt aan een website waar alle informatie overzichtelijk terug te vinden is.
Hopelijk is die snel online, want Facebook is niet zo geschikt voor grote groepen, dat is inmiddels wel gebleken.

Wil je ook meehaken?
Hier vind je het patroon met alle eisen voor de inktvisjes:

6 opmerkingen:

Angélique zei

Dat zijn al heel wat ziekenhuizen. Ik heb hier nog een aantal inktvisjes liggen, ik zal eens aan de andere haaksters ervan vragen wat ze willen. Voor mij persoonlijk maakt het niets uit in welk land het kindje geboren is die je ermee kunt helpen, maar misschien de andere dames wel ;-)

vee zei

jajong, over 't laatst bracht een collega een artikel uit zijn gazet mee: hier zie, zei hij, dat is echt iets voor u !
het ging over die inktvisjes, en jouw blog werd vermeld!!
tof hè
succes ermee!

Anoniem zei

Geweldig Ria, hoe zo'n vaart dit project neemt.
Ik dacht afgelopen week nog aan je, omdat het al even geleden was dat je je laatste post zette, maar je zei toen al dat je het er heel druk mee had.
Ik blijf je heel veel succes wensen!

Lieve groet,
Gerry

emmel-prutsemieke zei

Een weekje terug was er hier op tv in een populair programma een vrouw die verwees naar je: het idee komt van een Nederlandse dame (jij dus). Zij haakt dus ook inktvisjes voor een Belgisch ziekenhuis...

Atelier Valerie zei

Lieve Ria,
Een vriendin van me heeft vorige week een pakketje gekocht op de hobbybeurs ...
Nu mag ik het inktvisje haken,
ben ik trouwens heel blij ...
Ondertussen ben ik ook volger geworden ...
Lieve groetjes, Valerie

Kreatita T zei

Leuk om te zien dat 'ons' ziekenhuis ook meedoet. Ik kijk binnenkort ook of het lukt om er eentje te haken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...