zaterdag 26 januari 2019

Een zware deken

Al een aantal keren had ik gelezen over dekens die zwaarder zijn dan normaal. Deze zouden een ontspannende werking hebben. Dat leek mij wel wat.
Het leek mij ook een mooie stash-buster om er eentje te maken.
Aan garen in alle kleuren van de regenboog heb ik geen gebrek dus daar mocht best het nodige van gebruikt gaan worden. Win-win dus.

Ik zocht naar een steek die veel garen verbruikt, waardoor de deken automatisch vrij zwaar zou worden. De bobbelsteek leek me daar wel geschikt voor.
Bovendien gebruikte ik meerdere draden tegelijk om het nog zwaarder te laten worden.
En zo ging ik aan de slag.


Ik begon met een zwarte rand met vasten en daarna haakte ik bobbels met paars.
Gaandeweg kwam ik op het idee om de kleuren te laten verlopen door steeds een deel van de draden te vervangen.
Bij de ene kleur is dat beter gelukt dan bij de andere, maar uiteindelijk ben ik toch wel tevreden over het resultaat.





Het is niet echt een verzwaringsdeken geworden, waar je op internet veel over kunt lezen. Die wegen minstens 7-8 kg en zijn verzwaard met plastic bolletjes of ander materiaal. De mijne weegt ruim 2 kg.
Maar voor mij heeft deze deken een prettig extra gewicht op mijn bed.
Hij is lekker warm en inderdaad ontspannend.  Project geslaagd.


5 opmerkingen:

Corrie zei

Wat een goed idee die kleurwissel. Hij is zo heel mooi geworden.

Angélique zei

Oh, die is mooi geworden, Ria! Ik vind je verloop heel goed gelukt. Mooi met het zwart ertussen en omheen. Je bent vast heel wat bolletjes kwijt :-)

Marloeskreatief zei

Heel mooi met die kleurwissel

Pippa's Hus zei

Wat een vrolijkerd is dat geworden! XX Esther

Elizabeth zei

Wat een prachtige deken! Ik moet een beetje aan een regenboog denken...
Alle beetjes extra op je bed verzwaren wel, denk ik.
Toen ik een klein meisje was, sliep ik vroeger thuis onder dekens, wollen dekens.
Pas toen ik later bij vriendinnen logeerde, sliep ik onder een dekbed. En dat vond ik toch heerlijk.. Zo verschillend kunnen mensen zijn. Voor mij nooit meer dekens!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...