zondag 4 december 2016

Leuke ontmoetingen

Bestaat toeval nu wel of niet? Ik weet het niet.
Maar soms maak je dingen mee die wel heel toevallig zijn.
Hier komt een voorbeeld.


Afgelopen vrijdagmiddag was ik stomtoevallig bij de Lidl in Biddinghuizen. Ik kom hier bijna nooit, omdat ik meestal mijn boodschappen ergens anders doe. Maar ik was in de buurt en had yoghurt nodig. Dus hup, naar binnen.

Toen ik bij de koelvitrines stond om mijn yoghurt te pakken, hoorde ik iemand Zweeds praten via de telefoon. Een rare gewaarwording, waar ik even van in de war raakte. 
Ik was toch in Nederland? In Biddinghuizen nog wel. Daar verwacht je geen Zweeds pratende mevrouw in een winkel.

Op hetzelfde moment stopte de mevrouw met bellen en in een opwelling sprak ik haar aan.
Zij bleek een Zweedse te zijn die al een tijd in Nederland en nu in Biddinghuizen woont.
En zo stond ik zomaar een tijdje met een volslagen onbekende vrouw gezellig te kletsen.
Zulke onverwachte ontmoetingen maken je dag toch net een stukje leuker.

Eigenlijk best jammer dat we geen gegevens hebben uitgewisseld, want de kans dat ik haar nog een keer zo toevallig tegenkom is wel heel erg klein.
Dus: Dag aardige Zweedse mevrouw uit Biddinghuizen. Het was leuk om je te ontmoeten.

Een weekje eerder had ik ook nog een gezellige ontmoeting met Angélique van het blog Angélique maakt (en beleeft). Maar daar heeft zij al verslag van gedaan. 

Natuurlijk heb ik nog veel meer leuke ontmoetingen gehad en ga ik er hopelijk nog een heleboel krijgen. Anders zou het leven maar eenzaam en saai zijn. En dat is niet de bedoeling.

5 opmerkingen:

Knutselpret zei

dat maakt een dag weer heel vrolijk

Moois van mie zei

plezant zeg!

Angélique zei

Wat leuk is dat he, zulke onverwachte ontmoetingen :-) Ik had er een tijdje terug ook een, toevallig ook bij de Lidl (nee, niet in Biddinghuizen ;-) ) en de ontmoeting met jou was ook zeker erg gezellig, op naar de volgende keer (misschien wel bij jou)

Pippa's Hus zei

Dat is zeker toevallig. En dat zijn dan gelijk de leuke dingetjes in het leven. XX Esther

Christine W zei

Altijd leuk, hè? Zulke ontmoetingen zijn het gouden randje om de dag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...