vrijdag 3 april 2015

Mannenwerk

Eigenlijk had ik gisteren een afspraak waardoor ik de hele dag weg zou zijn. Maar die afspraak ging niet door. 
Zomaar, vrij onverwacht, een hele dag om vrij te besteden. Wat een luxe.
Op de een of andere manier kom ik dan toch altijd vrij moeilijk op gang. maar uiteindelijk heb ik me gezet aan een paar klusjes die al lang lagen te wachten doordat ze eigenlijk meer mannenwerk zijn.

Boren heb ik nog niet zo vaak eerder gedaan. Maar vandaag zelfs meerdere gaatjes gemaakt.
En dat alles zonder schade aan te richten. Weer een mijlpaal op mijn oude dag.

Waarvoor heb ik dan gaatjes geboord? 

Het eerste project was het ophangen van een gehaakt gordijntje. Of eigenlijk zelfs twee.
Gekocht bij de loppis in Zweden, min of meer zonder speciale bedoeling. Ik kon ze gewoon niet laten hangen.
Ik stel me altijd voor hoeveel tijd, moeite en garen er in zulk haakwerk zijn gaan zitten en kan niet begrijpen dat zoiets dan zomaar weggedaan wordt. 


Rotwerkje, de ophangbuis door de lussen halen. 


Close-upje.


Het hangt.


Zo ziet het er van buitenaf uit. Nog even het midden aan elkaar maken.
Nu kunnen de voorbijgangers niet meer in 1 oogopslag de zooi zien die achter de verwarming staat, maar moeten ze iets meer hun best doen. ;-)

Ook deze tandenborstelhouder, die al erg lang (en dan bedoel ik ook errug lang) lag te wachten, heb ik nu eindelijk opgehangen. Gaatjes geboord, plugjes erin en daarna vastgeschroefd. Zonder de waterleiding te raken.


Verder had ik nog een plankje opgehangen, zelfs redelijk waterpas.
Maar dat is ècht te oninteressant om te laten zien.

P.S. Bedankt voor de wijze raad van gisteren. Ik heb gekozen voor de 2e foto, op jullie aanraden.

3 opmerkingen:

Angélique zei

Goed bezig geweest, Ria; bij deze een schouderklopje :-)

Willy zei

De gordijntjes hangen prachtig. Zelf heb ik ook heel wat meters gehaakt, maar die gordijntjes zijn er ook allang niet meer.
Glad Påsk!

Anoniem zei

Hallo Ria,
Fijn dat je er weer bent!
ik heb vroeger ook heel wat kilometers van dit soort werk gemaakt!
Ze hangen daar goed!
Mooie Paasdagen gewenst!

Lieve groet,
Gerry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...