woensdag 24 februari 2016

Laatste keer de Parelvisjes?

Eigenlijk is dit blogje zonde van mijn tijd en energie, maar ik kan het toch niet zomaar laten gebeuren dat ik er door verschillende mensen van de Parelvisjes van beschuldigd word dat ik dat project heb laten mislukken. En erger nog: dat ik Daniëlle Conen bedreigd heb en allerlei dingen heb gedaan onder een valse naam.

Dat ik geen fan was en ben van Daniëlle Conen en haar Parelvisjes is geen geheim.
Maar alles wat ik ooit te zeggen had, heb ik onder mijn eigen naam en/of op dit blog (waarvan iedereen weet wie erachter zit) geschreven. 
Ik heb Daniëlle Conen gemaild en pb's gestuurd via Facebook. 
Dat zij dan besluit om geen antwoord meer te geven en mij op Facebook te blokkeren, is haar keuze.

 Ik ben nooit onder een valse naam lid geworden van de Facebookgroep van de Parelvisjes, zoals zij wel heeft gedaan bij de inktvisjes. Geen idee met wat voor doel, want bij ons mag iedereen gewoon lid zijn en meelezen met alles, zolang de groepsregels maar in acht genomen worden.

Ik heb nooit ziekenhuizen, tijdschriften en websites gemaild met leugens over de Parelvisjes.
Daniëlle Conen vond het wel nodig om zoiets te doen. Zij heeft vieze knuffels laten onderzoeken in het laboratorium van het VUmc en de uitslagen van dat onderzoek overal en nergens naartoe gestuurd en daarbij gesuggereerd dat zij inktvisjes en earlybirds had laten onderzoeken met schrikbarende resultaten als gevolg.
Het heeft mij ontzettend veel tijd en energie gekost om in contact te komen met degene die het onderzoek gedaan had om vervolgens van hem te horen dat hij niet wist waar de onderzochte knuffels vandaan kwamen. En om 'onze' ziekenhuizen en allerlei media ervan te overtuigen dat het rapport niet over de inktvisjes ging. 
Helaas is dat niet eens overal gelukt, dus deze 'fijne actie' van Daniëlle Conen heeft aardig wat schade aan ons project aangericht. En wie zijn daar de dupe van? De kindjes die nu geen inktvis meer krijgen.

Nu heeft zij de stekker uit haar stichting getrokken met allerlei zielige verhalen in haar Facebookgroep.

Daniëlle wil hier geen namen noemen, maar in de reacties onder dit bericht wordt door diverse mensen naar mij verwezen. Met name Ria Hoornweg, Cisca van Driel en Mariëlle van den Brand zijn er heilig van overtuigd dat ik alle onheil bij de Parelvisjes heb aangericht. En Daniëlle doet geen enkele moeite om het tegen te spreken.
(Ik heb printscreens beschikbaar.)

Nee dames, ik ben niet degene die de Parelvisjes te gronde heeft gericht. 
Dat heeft Daniëlle Conen echt zelf gedaan. 
Daniëlle kwam bij de Earlybirds vandaan. Zij kon zich daar niet vinden in de werkwijze en begon voor zichzelf. In eerste instantie met gehaakte visjes die een afgeleide waren van de birdjes en dus eigenlijk ook van de inktvisjes. En in eerste instantie ook gericht op dezelfde doelgroep: couveusekindjes. 
Alleen waren haar visjes beter.

Al snel bleek dat de ziekenhuizen niet stonden te springen om met haar in zee te gaan. 
Toen is ze haar doelgroep gaan uitbreiden, het patroon gaan aanpassen, werd het enkele visje een pakketje met een zeer geheime inhoud, begon ze met leugens verspreiden over de hygiëne van birdjes en inktvisjes, haalde Kim-Lian erbij voor een liedje en kwam als klap op de vuurpijl met een geweldig boekje voor de kinderen. 

Vele malen vroeg zij in haar Facebookgroep en op haar website om geld. Want zij had veel geld nodig voor haar 'speciale reinigingsproces' (om vervolgens de visjes aan de keukentafel te gaan verpakken) en voor het laten drukken van het boekje.
Hoe vaak zij ook om geld vroeg, het kwam niet. 
Dus een tijdje geleden (december 2015) kwam dit bericht:

 Wat ze ook probeerde, geld kwam niet. En de ziekenhuizen stonden ook niet in de rij.
Er restte dus nog maar 1 ding: stoppen. En dat is nu gebeurd. 
Maar ga daar niet bij vertellen dat dat mijn schuld is.
Beginnen aan een project zonder goed na te denken, geen antwoord geven op vragen over wie er achter je stichting zitten, leugens verspreiden over andere projecten, geen inzage geven in de financiën van je stichting en mensen blokkeren en uit je groep zetten die je niet naar de mond praten, dat zijn de redenen waardoor het niet gelukt is om je project van de grond te krijgen.
Steek je hand in eigen boezem, Daniëlle, in plaats van steeds maar naar anderen te wijzen.

Tenslotte: afgelopen weekend kwam ik er via via achter dat er een Facebookpagina bestond met de naam 'Parelvisjes de waarheid'. Daar werd van alles en nog wat beweerd over Daniëlle Conen en haar stichting. 
De beheerders van die pagina verscholen zichzelf achter een alias. En weer werd mijn naam daar genoemd als degene die achter die pagina zat.
Ik ben daar zelf gaan zeggen dat ik dat niet was, maar dat geloofden ze niet.
Ik heb daar zelf aan de beheerders gevraagd om hun namen bekend te maken, maar dat deden ze niet. 
Dit was het enige antwoord:

Later op die dag is deze groep uit de lucht gehaald. 
Door Facebook of door de beheerders zelf, dat weet ik niet.
Maar het mag duidelijk zijn dat ik er niks mee te maken had. En dat de vijandschap uit de eigen (ex)gelederen van de Parelvisjes kwam.

Ik heb niemand bedreigd, ik heb me nooit verscholen achter een alias, ik heb geen leugens verteld over de Parelvisjes. Ik heb alleen geprobeerd om de leugens van Daniëlle Conen tegen te spreken. En dat alles altijd onder mijn eigen naam en voor iedereen zichtbaar.

Ik hoop dat dit de laatste seconden zijn geweest die ik aan de Parelvisjes heb hoeven te verspillen.

Ik zet mij in voor een prachtig project, dat uit zichzelf van de grond is gekomen en waar geen cent geld van derden bij omgaat. Onze inktvisjes, die aan hoge veiligheidseisen voldoen en volgens een heel streng hygiëneprotocol behandeld worden door onze zeer serieuze ambassadeurs (die dat ook allemaal in hun vrije tijd en op hun eigen kosten doen), zijn heel veel kindjes in de deelnemende ziekenhuizen tot hulp in een moeilijke periode in hun leven. En maken daardoor de verpleegkundigen blij, doordat zij minder vaak belastende handelingen bij de kindjes hoeven te doen. En ze steken de ouders een hart onder de riem.
Dat is waar ik mijn energie en tijd aan wil besteden. Zonder enig ander belang.

Inktvisjes: ouderwetse liefdadigheid in zijn zuiverste vorm.
Het bestaat nog. En daar ben ik blij om.

Mocht je ergens tegenkomen dat ik ervan beschuldigd word de Parelvisjes om zeep te hebben geholpen, zou je dan s.v.p. willen verwijzen naar dit blogje? Dit is de link:  http://aankleedpopje.blogspot.nl/2016/02/laatste-keer-de-parelvisjes.html
Bedankt voor je hulp.

Aanvulling d.d. 26 februari 2016:
Toch nog een paar minuten van mijn tijd.....
Wat bijzonder, een paar dagen na het stoppen met de Parelvisjes gaat mevrouw Conen weer vrolijk verder. Kennelijk wegen alle bedreigingen toch niet zo zwaar......
Nu gaat ze geld inzamelen zonder een stichting of vereniging te zijn.
We gaan het allemaal beleven.
De eerste leugen is trouwens alweer verteld: wij zijn nooit gestopt met Hardenberg. Onze ambassadeur daar is van de aardbodem verdwenen en op mijn poging om met het ziekenhuis in contact te komen, heb ik nooit antwoord gekregen. Zucht......
En zegt ze hier nou dat ze een speciale account gaat aanmaken om mee deel te nemen aan het doorstartproject? Een alias? Alweer een alias?
Ik kan er met mijn pet niet bij. 

Aanvulling d.d. 1 maart 2016:
De Parelvisjes is niet meer.
Zowel de website als de Facebook-groep zijn uit de lucht.
Take Care is de nieuwe Facebook-groep geworden.
En Daniëlle? Die zie je daar niet meer. Wel ene Manon Doldersum. Afgelopen zaterdag lid geworden van Facebook en tegelijk degene die alle beheerders van Take Care heeft toegelaten.
Ik denk er het mijne van......

Aanvulling d.d. 3 maart 2016:
Manon Doldersum is niet meer zichtbaar bij Take Care.
Mariëlle van den Brand is helemaal niet meer op Facebook terug te vinden.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...