maandag 15 juni 2015

Matroesjka kussen, verrassende loppisfynd

In een Zweedse kringloopwinkel (loppis) vond ik een erg retro gehaakt kussentje. 
Ik vond het grappig en het kostte weinig, dus ik nam het mee.

Thuisgekomen vroeg ik me af of er wasbare vulling in zat, want ik wilde het kussentje wel graag wassen.
En toen begon het Matroesjka-effect. Ik kon niet anders dan aan die Russische poppetjes denken.

Dit was het kussentje zoals ik het vond.


Door de gaatjes heen leek het al alsof ik daar iets gebreids zag.
En dat bleek te kloppen.


Een sjaal. Geen idee waarom die erin zat.
Onder de sjaal een beige-groenachtig hoesje.


Toen ik ook dat openmaakte, kwam er een blauw hoesje tevoorschijn.


En dat bleek nog steeds niet het laatste te zijn.
Een handgeborduurd oranje hoesje volgde.


Zelfs dat was niet het eindpunt.
Er zat nog een gestreept hoesje onder. Met vlekken.


Eindelijk was daar de vulling.
Overjarige kapok met stofreepjes.


Niet wasbaar dus. En eigenlijk had ik daar ook niet zo'n zin meer in.
De kapok eindigde op de composthoop en het gestreepte hoesje in de vuilnisbak. 
De rest zal ik nog wassen om te zien hoe het er dan uitziet. 


Ik vraag me af hoe oud dit kussentje geweest zal zijn. Het gehaakte hoesje is volgens mij al uit de jaren 70. 
Dus ik neem aan dat alle andere hoesjes ouder zijn. 
Nu maar zien wat er uit de was tevoorschijn gaat komen en wat ik daar dan mee zal gaan doen.

5 opmerkingen:

CarlaK.be zei

Dat is een toffe vondst ! Dat geborduurde stukje is prachtig !

Moois van mie zei

zalige vondst ! :D

Anoniem zei

Vast heel veel eigenaren gehad die er ieder weer een eigen omhulsel om bedacht.
Nu aan jou de beurt!

Lieve groet,
Gerry

Pippa's Hus zei

Via via kom ik hier eens neuzen en ontdek dat jij een huisje hebt in Zweden! (mijn grote droom!) Wat heerlijk voor je! Ik kom zeker terug om nog eens goed door al jou postjes te kijken en lezen, gezellig! XX Esther

Angélique zei

Hihi, een surpise-kussentje :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...